בית הספר לרפואה סיניתביה"ס לרפואה טבעיתלימודי פסיכותרפיה הוליסטיתביה"ס לתרפיות מגעחטיבת לימודי רפואה מערבית ומדעים
לימודי אימון הוליסטי | קואצ'ינגקורסי הכשרה והסמכה מקצועית
ליווי וטיפול הוליסטי לילדיםלוח אירועים שנתי

גם לכם זה מרגיש נכון? השאירו פרטיכם כאן 

 

שלחו פנייתכם אלינו

ממטפל ומאמן מוכשר לבעל מקצוע ובעל עסק מצליח!


ממטפל ומאמן מוכשר לבעל מקצוע ובעל עסק מצליח!


 

מאת: סבינה בלנק

ממטפל ומאמן מוכשר לבעל מקצוע ובעל עסק מצליח!מקצועות הטיפול השונים וביניהם האימון ההוליסטי הם מקצועות מרתקים, מעשירים ומספקים, קודם כל לנו, המטפלים והמאמנים. בנוסף, אלו מקצועות שמאפשרים לנו נתינה יוצאת דופן ואת הזכות ללוות אנשים לעבר חיים טובים ובריאים יותר.

משום שיש כל כך הרבה נתינה במקצועות האלו, מטפלים ומאמנים רבים, שמסיימים את לימודיהם ויוצאים לעולם "האמתי" מוצאים את עצמם בקונפליקט בין הנתינה הענקית לבין העובדה שהם בעלי מקצוע, שצריכים להציע את שירותיהם בשוק החופשי...

מטפלים ומאמנים רבים אמרו לי: "אם אני טוב, ואני יודע שאני טוב, אנשים ישמעו עלי ויבואו אלי...". ואני תמיד שואלת: "מי הם האנשים האלה שיודעים שאתה טוב? איך הם יודעים במה בדיוק אתה טוב? איך הם ידעו לאן לבוא?....".

נניח שאנחנו יוצאים מנקודת הנחה שאתם טובים! (אם למדתם ברידמן, זה מובן מאליו), איך מתרגמים את ה"טוב" הזה, את המקצוענות הזו, למקצוע שהכנסה בצדו ו/או לעסק מצליח?

במאמר זה (ובבא אחריו) אתאר באמצעות חמישה שלבים את תהליך הגיבוש שלנו כבעלי מקצוע וכבעלי עסק, את השלבים שאנחנו צריכים לעבור כדי לייצר מהידע, המקצוענות והתשוקה שלנו, הכנסה ועשייה לטובת המטופלים והמתאמנים שלנו.

אז איפה מתחילים?
פאולו קואלו, בספרו "האלכימאי" אמר: החלטה היא רק התחלה. כשמישהו מקבל החלטה, הוא בעצם קופץ לתוך זרם חזק שיישא אותו למקומות שכלל לא חלם עליהם בשעה שהחליט.

הצעד הראשון, הוא קודם כל לקבל החלטה ולקבל את עצמנו בשני הכובעים: כובע המטפל והמאמן המוכשר וכובע בעל המקצוע ו/או בעל העסק המצליח! להבין שאנחנו פועלים בשני הכובעים במקביל ומשם לעשות פעולות שיביאו את ההצלחה.

כשמתחילים לבנות עסק, יש בתחילה תחושה של בלגן ובלבול. לעתים בליל של רעיונות, לעתים תחושת "אין רעיון" ולעתים בלבול בהבנת הדרך של איך אני בכלל מגשים את הרעיון.
 אנחנו חייבים לעשות סדר במחשבות ובלבטים, כי בהתאם לרמת הסדר- כך תהיה רמת ההגשמה והביצוע שלנו.

אז כדי לעשות סדר וכדי להבין איך מצליחים ביצירה של העיסוק והעסק שלנו בואו נסקור בקצרה את חמשת השלבים המכונים גם חמשת המ"מים (הלקוחים מעולמות אחרים של מחקר ועיתונאות אך מתאימים גם לענייננו):

1. מדוע – למה אני רוצה לעשות את מה שאני עושה? מהו המנוע שעומד מאחורי הדברים. אנחנו רוצים שה"למה" שלנו יהיה חד וברור לעצמנו וללקוחות שלנו –  הרעיון, החזון, הפתרון שאנחנו מציעים הוא הבסיס לכל הצלחה. למה אני רוצה לעסוק בתחום הזה? מה זה ייתן לי? מה זה ייתן לאחרים?

2. מה – מהו השירות שלי? מה אני מביא ומעניק ללקוחות? (כן, מטופלים ומתאמנים הם לקוחות וחשוב שנתחיל לראות אותם ככאלה...) מהו העיסוק והעסק שלי? מהי ההגדרה האישית שלי?

3. מי – מיהו קהל היעד? למי אני פונה? למי אני מציע את הפתרון שלי? מה "יצא" לאנשים שייהנו מהשירותים ומהמוצרים שלי?

ו"מי" נוסף, לא פחות חשוב, מי אנחנו? מה אנחנו מביאים אתנו? מה הייחודיות האישית שלנו?

4. מיקום – מהי הסביבה העסקית והמקצועית שבה אנחנו נמצאים? ומי עוד נמצא בסביבה שלנו – מתחרים? שירותים משלימים? תומכים?

5. מתי – שאלת השאלות נוגעת ליעדים ולוחות זמנים, מדדי ביצוע, מתי נעשה את מה שנדרש לעשות? זוהי שאלת היישום וההוצאה לפועל באופן אופרטיבי ויעיל. כאן מגיע השלב של בניית תכנית ארוכת טווח ופעולות קונקרטיות לביצוע.

נשמע מלחיץ? נשמע שיש כאן יותר שאלות מתשובות?

תזכרו שזו דרך, זה תהליך. וכמו שהלימודים של תחום חדש דורשים היכרות והטמעה של ידע, התנסות וחוויה, התלבטות והחלטה – כך גם התהליך של בניית מקצוע חדש, עסק חדש, עיסוק חדש הם תהליך מרתק של למידה, התבוננות, עשייה, שוב למידה, וכן, גם הרבה הנעה, הנאה ותשוקה.

הדרך הטובה ביותר להגיע לתוצאה הרצויה שלנו, עוברת בפירוק לגורמים של אותה דרך, השקעת זמן, מחשבה, תכנון, יצירה, שיתופי פעולה, התחברות לרצונות ולתשוקות שלנו... אז בואו נתחיל!

במאמר זה נדון בשני הממי"ם הראשונים:

1. מדוע?
אחד המנועים החזקים של יצירה חדשה הוא הבנה של ה"למה" הייחודי שלנו, החזון שלנו.

החזון האישי שלנו משקף את החיים המקצועיים והאישיים שאנחנו רוצים לחיות. יש לנו כישרון ייחודי שאנחנו רוצים להביא לידי ביטוי. יש לנו תפיסת עולם ואמירה אישית. חשוב להתחבר למקום הזה ולשאול את עצמנו איך אנחנו רוצים לחיות את חיינו.

כל בעל עסק מצליח מבין כיצד הוא משרת את העולם, איזה שינוי הוא יוצר ואיזה שירותים ומוצרים הוא מפיק באמצעות הכישורים והידע שלו.

שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

- איך אני רואה את חיי האישיים ואת חיי המקצועיים בעוד חמש שנים?

- איזה תוצאות יצרתי, בשביל עצמי ובשביל הלקוחות שלי?

- כיצד האנשים שאני נוגע בהם מרגישים? מה הם מקבלים? על מה הם מוקירים אותי?

- איך העסק שלי משתלב בחיים האישיים שלי?

- כמה כסף אני מרוויח בזכות העיסוק במה שאני אוהב לעשות וטוב בו?

התנאי הוא, שככל שהתמונה תהיה בהירה יותר, יהיה פשוט יותר להבין איזה דרך צריך לעשות, כיצד עושים אותה ובעיקר, לקבל הרבה מוטיבציה לעשייה הזאת.

משפט סיני עתיק אומר: אם נמשיך ללכת בדרך שבה אנחנו הולכים, אנחנו עוד עלולים להגיע לשם...

אנחנו משקיעים כל כך הרבה מאמץ בדרך, בואו נוודא שאנחנו הולכים למקום הנכון לנו.

2. מה?
ברגע שאנחנו רואים את "התמונה הגדולה", את החזון האישי שלנו, זה הזמן לתכנן הדרך על מנת להגיע לשם אל העסק והעיסוק שלנו.

בשעה שהחזון משול לתמונה של הבית שאנחנו רוצים לבנות, ה"מה" מתאר ומפרט את החדרים הפנימיים, הצנרת שבתוכו, המראה של כל חדר וכדומה.

כשאנחנו חושבים על "מה" שאנחנו רוצים לייצר בעסק ובעיסוק שלנו חשוב לענות על השאלות הבאות:

- מה ההגדרה האישית של העסק והעיסוק שלי, מהו הפתרון שאני מציע?

- מה אני באמת רוצה לתת לאחרים?

- מהם השירותים, המוצרים, התהליכים, הדרכים שאני מציע ללקוחות שלי כדי לעזור להם ולקדם אותם?

- מה הן הפעולות שצריך לעשות כדי לייצר ולבנות את זה? מה צריך לקדם?

- מה אני יודע על זה? מה עוד אני רוצה או צריך לדעת?

- מה הם המשאבים הנדרשים – זמן, כסף, ידע נוסף, תמיכה, מקום...

ככל שאנחנו מגדירים בצורה מדויקת יותר את העסק ואת העיסוק שלנו, קל לנו יותר להסביר אותו לאחרים, לרתום אחרים, לעניין אותם ולמשוך אותם להיות אתנו בקשר ולהפוך ללקוחות טובים שלנו.

זה גם עוזר לנו להבין מה הן הפעולות שצריך לעשות כדי לגרום לזה לקרות, לעשות את הפעולות שאנחנו יודעים טוב ולבקש עזרה בביצוע של פעולות שאנחנו לא יודעים או זקוקים להעמיק בהן ידע ולמידה.

קחו בחשבון, שלעתים זה תהליך של "צעד קדימה, שני צעדים אחורה", זה לא קורה ביום אחד ולכן, אנחנו רוצים לתת לעצמנו זמן של חשיבה, התנסות, למידה והפקת לקחים.

עד כאן נגענו בשתי שאלות מהותיות: למה אנחנו רוצים לבנות את העסק שלנו ומה אנחנו רוצים להציע ללקוחות שלנו כנגזרת מתוך החזון הגדול של הדרך שבה אנחנו רוצים לחיות את חיינו.

במאמר הבא אגע במי, מיקום  ומתי כדי להוריד את הכל אל האדמה.

שיהיה בהצלחה ובהנאה!

סבינה בלנק - מאמנת ויועצת עסקית, מרצה בתחומים של אימון, יזמות והתפתחות מקצועית.
מדריכת מאמנים בביה"ס לאימון הוליסטי במכללת רידמן. חברה בלשכת המאמנים בישראל ויועצת עסקית מוסמכת מטעם משרד הכלכלה.
טלפון: 052-3345327, דוא"ל: info@sabinablank.com

X

גם לכם זה מרגיש נכון? השאירו פרטיכם כאן 

שלח
x