ביה"ס לרפואה טבעיתבית הספר לרפואה סיניתביה"ס לתרפיות מגעלימודי פסיכותרפיה הוליסטיתבית הספר לאימון הוליסטי (קואצ'ינג) ו-NLP בית הספר לקורסי המשך למטפליםחטיבת לימודי רפואה מערבית ומדעיםסגל ההוראה
טיפול בתפישת המטאיזם™קורסי הכשרה והסמכה מקצועית

בואו נדבר על
העתיד המקצועי שלכם


המודל הטיפולי של הזן שיאצו

המודל הטיפולי של הזן שיאצו

מעגל החיים של האמבה/ שיר וולוצקי ברש

המודל הטיפולי של הזן שיאצו המודל פותח על ידי מאסטר שיזוטו מסונגה והוא המודל היחידי בשיאצו המשלב תיאוריה משל עצמו עם ההבנה והמשמעות המעשית. מה שהופך את הזן שיאצו לשיטת טיפול ייחודית בעלת אבחון, תיאוריה וטיפול מעשי.
ע"מ להסביר את התיאוריה שלו בצורה הפשוטה ביותר הוא הדגים אותה על צורת החיים הפשוטה ביותר - החד תא - האמבה.

מסונגה מתאר במודל את הדרך בה עושה האמבה מתוך אותו מרק בראשיתי קדום ליצירת חיים עצמאיים וסיפוק כל צרכיה, והוא מחלק זאת לשישה שלבים, שמהווים יחד את השלם הגדול, כמו גם את ההתפתחות הממוקדת בכל שלב ושלב בחיינו וכמובן את התפתחות תהליכי מחלה.

השימוש במודל מאפשר למטפל לאבחן בעזרת שיטה נקייה ומדוייקת יותר אשר מבוססת על חשיבה והבנה של גורמי החיים והגורמים שייצרו את "הבעיה" איתה מגיע המטופל , ומשם יכול המטפל לבקש ולהשפיע על אותן מערכות פגועות.

המודל מושפע מסדר זרימת האנרגיה בגוף (השעון הביולוגי) ומורכב מ- 6 שלבים, בעלי מטען אנרגטי, רגשי, פיזי ומערכתי.
ע"פ השעון הביולוגי האנרגיה זורמת כך:
ריאות---מעי גס---
                 קיבה- טחול---
                     לב- מעי דק----
                          שלפוחית שתן- כליות----
                               מגן הלב- מחמם משולש-----
                                   כיס מרה- כבד-------( ובחזרה אל הריאות) 6 השלבים במודל:

  • שלב 1, יצירת גבולות 
  • שלב 2, סיפוק צרכים 
  • שלב 3, הטמעה והזנה 
  • שלב 4, בריחה מסכנה 
  • שלב 5, הגנה מחזוריות 
  • שלב 6, בחירת כיוון

האמבה שמפרידה עצמה מתוך אותו "מרק בראשיתי" נמצאת כל הזמן במערכת יחסים טעונה בין הרצון שלה להפריד עצמה, להיות גוף עצמאי ומתנהל בייחודיות -לבין הרצון לחזור להיות חלק מהשלם הגדול ומוגנת בתוכו...

שלב 1- יצירת גבולות
מערכת: מתכת
איברים: מעי גס, ריאות

תהליכי החיים דוחפים ליצירת גבולות פסיכולוגיים, כפועל יוצא האדם חש נפרד מן הסביבה ומקיים תקשורת פעילה עם כל מה שהוא מחוץ לו.
שלב זה קשור לנשימה ולסילוק הפסולות, ליכולת של אדם להגן על עצמו מפני הסביבה (שיכול להתבטא כמערכת חיסון), היכולות שלנו לתקשר החוצה להתחבר לאחר, ולהפרד.
האספקט הנפשי של מערכת זו נקרא ה- PO , הקשור בחישת הגוף הפיזי, החיבור שבין ההכרה לגוף, כאשר יש דיסהרמוניה והפרעה ב-PO נמצא אנשים שחשים זרים לעצמם: מתאפיין במשפטים כמו: לא זה שלי, זה לא אני, לא קשור אלי, אני שונא את החלק הזה בי.. לא אוהב את מה שאני רואה במראה...

תפקודי המערכת: שולטת על הנשימה, מייצרת את קי בית החזה, ומפיצה אותו אל הגוף, אחראית על קו ההגנה הראשון (wei qi), שולטת בעור, מסלקת פסולת, מוסתת מים, שולטת בנקבוביות, מבטאת את היכולות להכניס את חוויות החיים/לשחרר פסולת פיזית ורגשית, שולטת על מקצבי הגוף והחיים. אחראית על סירקולציה נכונה של נוזלים, וקי .

שלב 2- סיפוק צרכים
מערכת: אדמה
איברים: קיבה וטחול
לאחר שלב הראשון, האמבה כבר הגדירה לעצמה זהות, המפרידה אותה מכל מה שהוא לא היא, היא למדה לתקשר עצמה החוצה ומקיימת סחר חליפין עם הסביבה.