ביה"ס לרפואה טבעיתבית הספר לרפואה סיניתביה"ס לתרפיות מגעלימודי פסיכותרפיה הוליסטיתבית הספר לאימון הוליסטי (קואצ'ינג) ו-NLP בית הספר לקורסי המשך למטפליםחטיבת לימודי רפואה מערבית ומדעיםסגל ההוראה
טיפול בתפישת המטאיזם™קורסי הכשרה והסמכה מקצועית

בואו נדבר על
העתיד המקצועי שלכם


קורס לקידום תהליכי הוראה מכללת רידמן

קורס לקידום תהליכי הוראה מכללת רידמן 
מאת: מירה כהן שטרקמן (N.D.)(R.Na), נטורופתית ותזונאית טבעית, מורה במכללת רידמן,
אפרת ארנון, רפלקסולוגית בכירה ומורה לרפלקסולוגיה במכללת רידמן



יוזמה נוספת של מכללת רידמן בקידום הרפואה המשלימה בישראל היא בפיתוח קורס ממוקד למורים ברפואה משלימה, המרכז שיטות הנחייה והוראה המתאימות למגוון המקצועות הנלמדים במכללה ובמטרה לחזק את מיומנויות ההוראה אצל המורה המטפל ויצירת התמקצעות בתחום זה.
הקורס הראשון התקיים במהלך חודשים יוני- אוגוסט 2009 בהיקף של 52 שעות אקדמאיות והועבר ע"י טובי המומחים בתחום ההנחיה וההוראה :

1. דר' מרגלית גנור - פסיכולוגית חינוכית כמומחית להערכה והדרכה ולא כפסיכולוגית חינוכית- עוסקת בקידום הוראה ופיתוח סגל אקדמי. באוניברסיטה הפתוחה הייתי ראש המחלקה להערכה והדרכה במשך 26 שנים.
2. דר' יוסי מידן- פסיכולוג קליני- מומחה בהנחיית קבוצות ובטיפול.
3. דר' יואב אברהמי MD - מרכז מגמת רפואה מערבית במכללה.

בקורס השתתפו עשרים וארבעה מורים ותיקים וצעירים במגמות השונות של המכללה לצד אסיסטנטים העומדים להשתלב בצוות ההוראה של המכללה. לבוגרים שעמדו במחויבויות הקורס הוענקה תעודה המעידה על השתתפותם בקורס.

מעבר ללימוד דרכי הוראה, נוצר מפגש מקצועי ראשוני בין מורים ממגמות שונות כגון: רפלקסולוגיה, איזון גוף נפש, נטורופתיה, תזונה טבעית, איורוודה ונולד דיאלוג חדש המביא לידי ביטוי את הצורך האמיתי בהתמקצעות בהוראת הרפואה המשלימה והבנה של תפקידו המיוחד של המורה המטפל במקצועות הטיפוליים השונים. לנושא המורה המטפל ניתן דגש רב, שכן מורה להוראת רפואה משלימה אינו רק מורה רגיל, אלא, עוסק במקצוע טיפולי ולכן הייתה התייחסות מיוחדת לתהליכים הרגשיים העוברים על התלמידים במהלך הקורסים ולתמהיל הראוי בין העברת תוכן ומתן מסגרת בשיעור לתהליכים אלה. קיבלנו רעיונות יצירתיים להעברת שעורים ותרגילים, בניית מבחנים ועבודות, כתיבה מדעית מחקרית ועוד.
ד"ר מרגלית גנור העבירה שעורים מרתקים בשיטות הוראה ולמידה ובניית מטרות לימודיות באמצעות מודלים חינוכיים שהותאמו לתחום הרפואה המשלימה. ד"ר יוסי מידן העביר שעור מאלף בנושא ההתמודדות עם מצבי דחק בכיתה וד"ר יואב אברהמי העביר שעור מרתק בכתיבה מדעית ודרכי הערכה. יואב העלה את הצורך החשוב במחקר ברפואה משלימה והעיר בכולנו את הרצון לעסוק גם במחקר. המשתתפים חוו הוראה עפ"י המודלים הנלמדים, קיבלו משימות ומטלות והן בוצעו ע"י כולנו בשמחה רבה, ביצירתיות מרשימה ובהנאה, וביטאו את שביעות הרצון מהקורס והחומר הנלמד.
תוך כדי תהליך הלמידה נוכחנו ב"שידור חי" מתוך התנהלות המרצים, כיצד להתמודד עם מצבים שונים בכתה. כך מידי שבוע נכחנו בהתמקצעות שלנו כמורים בתחום הרפואה המשלימה, שהרי לא נולדנו מורים וזהו מקצוע ככל המקצועות.

התברכנו והועשרנו רבות ואנו רוצות להביא כמה דברים שאמרו המשתתפים בסיומו של הקורס. היגדים אלו משקפים יותר מכל את החוויה והלמידה:

- "למרות, שהגעתי עם ניסיון בהוראה, קיבלתי יכולות לעבוד עם קבוצות הטרוגניות."
- "למדתי להכיר ולהתחבר למגמות אחרות. הכרתי מורים נוספים ואני מרגישה מעורבת יותר."
- "קיבלתי כלים, ביטחון, רעיונות. עכשיו הזמן ליישם."
- "קיבלתי סדר ויכולת לתת מסגרת לשיעור."
- "קורס חובה לכל ראשי המגמות והמורים. המסרים של הקורס יזניקו את המכלל גבוה."
- "השיעורים שהועברו, נבחרו בפינצטה והיו ממוקדים לצרכים שלנו."
- "הקורס נתן לי אומץ לשיתוף פעולה עם המערכת."
- "המפגש על הגבולות היה עבורי הכי משמעותי."
- "כדאי לקיים קורס המשך, קורס המלווה את המורים ותומך בהם לאורך שנת הלימודים.
- "אחד הקורסים החשובים בחיי. מעולם לא למדתי להיות מורה. הדבר היה צריך לקרות כבר לפני שנים."
- "קיבלנו כלים מצוינים, שבאמצעותם המורים יישרו קו בכל השלוחות של המכללה."
- "שמח שזו נקודת הכניסה שלי להוראה במכללה." (מורה חדש ברידמן).

אנו מרגישות כסנוניות הראשונות אשר מבשרות את הבשורה. הקורס הוא הראשון בסדרה ואנו מצפות לקורס שני. תקוותנו והמלצתנו היא לקיים קורסים נוספים, הן למרצים שטרם למדו בקורס הראשון והן קורס המשך ל