ביה"ס לרפואה טבעיתבית הספר לרפואה סיניתביה"ס לתרפיות מגעלימודי פסיכותרפיה הוליסטיתבית הספר לאימון הוליסטי (קואצ'ינג) ו-NLP בית הספר לקורסי המשך למטפליםחטיבת לימודי רפואה מערבית ומדעיםסגל ההוראה
טיפול בתפישת המטאיזם™קורסי הכשרה והסמכה מקצועית

בואו נדבר על
העתיד המקצועי שלכם


הילד שרצה להיות אריה

טיפול בילדים באמצעות פסיכותרפיה גופנית
 

אצל ילדים הקשר בין גוף לנפש מתגלה בצורה ברורה ובהירה במיוחד. מתוך התבוננות פעילה באופן שבו הילד עומד, מתנועע ומשחק נוכל ללמוד על הסיפור הייחודי שלו, על הקשיים והאתגרים שעומדים בפניו ומשם לצאת עמו למסע הטיפולי. על הקורס החדש: גופנפש בעולם הילדים

מאת: רונית אסקרוב  ורביד שיראזי

 


ילד אחד רוצה להיות אריה שואג, לא לזוז אלא פשוט להרגיש את הכובד ואת הבסיס שלו וכך להביע את הזעם שלו. ילדה אחרת רוצה להיות חסידה העומדת על רגל אחת, אצילית ויפה, היא רוצה להיות קלילה ולהימנע מעימותים. ילדה נוספת מתנדנדת ומכסה את עצמה וילד נוסף בונה מנהרה ארוכה עם בובות שעוזרות לו בדרך.

סכימת הגופנפש של כל אחד מהילדים הללו קשורה מאוד לדימויים שהם יוצרים. האחד כבד ונמנע מקלילות, השנייה קלילה ונמנעת ממשקל ואחד עסוק בעיקר בתיעול הגוף שלו. חרדות, לחצים בעיות בוויסות החושי - כל אלו יבואו לידי ביטוי בהתארגנות הגופנית - רגשית - חושית - חשיבתית של הילדים.


בימים אלה נפתחת במכללת רידמן התמחות חדשה "גופנפש בעולם הילדים" המיועדת לבוגרי פסיכותרפיה גופנית והוליסטית. קורס מקצועי ממוקד ומרתק העוסק בטיפול בילדים בפסיכותרפיה גופנית דרך בניית מרחבי פעולה, התבוננות פעילה והתערבות בעזרת האנליזה של לאבאן, תיאוריית ההתקשרות וגישת יחסי אוביקט. אנחנו גדלים ומפתחים סכימת גופנפש מכל מיני סוגים. כל סכימה היא ביטוי לסיפור שלנו ואותה נלמד לזהות בקורס החדש.

הגוף מתארגן בצורה מסוימת וכן גם החושים באופן שמאפשר לנו לפעמים לא להרגיש דברים שאיננו רוצים להרגיש. המטרה העיקרית שלנו בקורס היא להרחיב את נוכחות הגופנפש דרך המפגש הטיפולי. בקורס נלמד ליצור מרחבי פעולה, להתבונן עליהם ולשחק בהם באופן שיאפשר לטיפול להיות מרחב התפתחותי של חיים.

"משחק החיים" - טיפול באמצעות משחק
בטיפול בילדים אנחנו מביאים את המשחק למרכז העשייה והקשר. כדי להיות עם הגוף בטיפול אנחנו מביאים לחדר חפצים שהופכים למרחבי פעולה ונוכחות. מנהרה, צלחת מסתובבת, בדים ומטפחות, דוקים, לבנים, כריות מכל מיני סוגים, כדורים, מזרונים ושמיכות. בנוסף יש לנו ארגז עם צבעים ודפים ויומני מסע שאיתם אנחנו יוצאים למסע הטיפולי. נוסיף גם בובות ויצורים מתווכי מלל והבעה ועם כל זה נצא לדרך.

המרחב הטיפולי הפעיל נברא דרך חפצים ומגלם איכויות פעולה שהן איכויות של פעולה טבעית ונדרשת בחיים. כל ילד יוצר ומתאים את המרחב עבורו והמטפל מתבונן, מתערב או לא מתערב מוסיף או גורע ומאפשר חוויית חיים.

כך למשל ילד מפוזר שקשה לו להתרכז, שגופו שמוט, יכול אולי להסתדר במרחב פתוח יותר ולא יסכים לחוש את דפנות גופו במרחב של פעולה. לאט לאט נאפשר לו לחוש את דפנות גופו דרך מגע. עד שנגיע למגע או לתיעול נאפשר לו לחוש אמון בתוך מרחב הפעולה שמתאים לו.
 

רוצים לדעת עוד? הצטרפו אלינו להתמחות גופנפש בעולם הילדים  אשר תקנה לכם ידע וכלים לטיפול במגוון בעיות הנוגעות לקשב וריכוז, קשיים חברתיים, קשיים בוויסות הרגשי, התקפי זעם, קשיים בדימוי עצמי, בתקשורת ובדימוי גוף.

 

לפרטים על הקורס >>