ביה"ס לרפואה טבעיתבית הספר לרפואה סיניתביה"ס לתרפיות מגעלימודי פסיכותרפיה הוליסטיתבית הספר לאימון הוליסטי (קואצ'ינג) ו-NLP בית הספר לקורסי המשך למטפליםחטיבת לימודי רפואה מערבית ומדעיםסגל ההוראה
טיפול בתפישת המטאיזם™קורסי הכשרה והסמכה מקצועית

בואו נדבר על
העתיד המקצועי שלכם


המדריך למעסה המתחיל

מאת: יעל בלורי

לפני שאנו פוגשים את המטופל שלנו בידיים אנו פוגשים אותו באוזניים ובעיניים והמפגש הזה מלא במידע חיוני ומעניין לגבי האדם שבו אנו עומדים לטפל. יש המון פרטים שמרכיבים את הדמות שלפנינו וכדאי לשים לב אליהם.

כבר בשיחת הטלפון הראשונה אנחנו יכולים להתרשם מהקול, מהאינטונציה, מרמת האנרגיה והחיוניות, מהדומיננטיות, מהאינטליגנציה, מבהירות השפה, מרמת ההקשבה, מרמת ההבנה, מיחסי האנוש ועוד -  וכל זה לפני שהגענו לתוכן השיחה עצמה.

כאן יש חשיבות רבה להבין מה מביא את האדם לעיסוי אצלנו ומה הציפיות שלו. האם הוא מגיע לעיסוי כללי, מרגיע או שהוא מגיע בעקבות בעיה מסוימת? האם יש לי ידע בעניין? האם הבעיה מתאימה לטיפול בעיסוי? אם כן- קצת שיעורי בית לא יזיקו (פיברומיאלגיה...המ...מה אני יודע על זה?)

כבר בשיחה זו נוכל להבדיל בין אנשים ענייניים וממוקדים לבין אנשים מפוזרים שיציפו אותנו באינפורמציה קשורה ולא קשורה, שינהלו אתנו שיחה ארוכה ובה כבר יפרשו בפנינו את מגילת חייהם. מכך נוכל להבין לאיזה סוג של יחס הם מצפים לקבל - מקצועי, ענייני בלבד, חמלה ואהבה אנושית....

יש כאלו שיתעניינו ברקע שלנו, האישי והמקצועי, בניסיון, בהיקף העבודה, במיקום, במחיר, בתמורה, בהשוואה למטפלים אחרים (שימו לב- הם כבר מצפים למשהו מסוים, מהו?) שימו לב מס' 2 - "מטופלים כרוניים" יש שני סוגים עיקריים: אלה שעסוקים  בטיפוח וטיפול בעצמם ומפרנסים יפה קבוצת מטפלים שלמה ובמידה וכך כדאי שתדעו איזה טיפולים אחרים הם מקבלים במקביל.

"הנטורופת הכניס אותי לדיאטה ללא גלוטן ודווקא המדקרת שלי אומרת שרמות הצ'י שלי טובות עכשיו וביום שני בעשר אני לא יכולה לבוא כי יש לי בדיוק אלכסנדר לפני המספרה...".

הסוג השני הם המיואשים "כבר ניסיתי דיקור, רפלקסולוגיה, ביו אנרגיה ומה לא, אף אחד לא עזר, אף אחד לא יכול לעזור (גם אתה לא בעצם....).

בשלב הזה כבר נקבל רמז לאופי מערכת היחסים הצפויה או המצופה עם המטופל "נבדוק, נראה מה את שווה"  או  "תצילי אותי, רק את יכולה לעזור לי" או "יופי, אני ממש מתרגש", בדיקת גבולות: "ואם צריך קצת יותר משעה זה יהיה בסדר, נכון?"  " אפשר להתפשט לגמרי, כן?"(?!)

       
נוכל  להתרשם מהנושא  הכלכלי התעניינות במחיר או לא, "יעלה מה שיעלה", בקשות הנחה מראש... מלוח הזמנים וקצב החיים, הנגישות וההתמצאות, התלות והעצמאות.

כל אלו ועוד בונים לנו את תמונת הדמות של המטופל שאנו עומדים לפגוש ונוכל להתכונן לקראתו, אך צפו גם להפתעות והיו מוכנים לשים את כל ההכנות בצד. גם לנו יש דעות קדומות וציפיות לפי מה שהכרנו בעבר.

לפני שבועיים קבעתי בשיחת טלפון עם אישה רוסיה מבוגרת, עם קול עבה ומבטא כבד שנאנחה רבות תוך כדי שיחה, נשמעה קשת יום, עייפה וממורמרת. כשפתחתי לה את הדלת מספר ימים אחרי ניצבה לפני צעירה בלונדינית, תמירה וספורטיבית במיוחד - אכן בעלת קול עבה שכנראה עברה יום קשה בזמן השיחה הטלפונית....

ודבר חשוב נוסף- בשיחה הזו גם אתם נבחנים: יחסי הציבור, יכולת השיווק, רמת ההסברה, המקצועיות, האסרטיביות והגדרת העצמי שלכם, יצירת האמון, העניין והחיבה שביכולתכם לייצר. כל אלו כלים חשובים ליצירת התשתית המקצועית ויחסי הלקוחות שלכם.

ונראה לי שאת נושא ההתבוננות נשאיר כבר למאמר הבא....

יעל בלורי
yblory@walla.co.il