ביה"ס לרפואה טבעיתבית הספר לרפואה סיניתביה"ס לתרפיות מגעלימודי פסיכותרפיה הוליסטיתבית הספר לאימון הוליסטי (קואצ'ינג) ו-NLP בית הספר לקורסי המשך למטפליםחטיבת לימודי רפואה מערבית ומדעיםסגל ההוראה
טיפול בתפישת המטאיזם™קורסי הכשרה והסמכה מקצועית

בואו נדבר על
העתיד המקצועי שלכם


הרכות של תנועת הקי/ מאת שרון חפץ

 

הרכות של תנועת הקי
סדנה בהנחיית שרון חפץ
סיכמה- נילי אביטל

 

הרכות של תנועת הקי/ מאת שרון חפץ

פתיחת הסדנה:

הסטודנטים מכל השלוחות מתערבבים ומתחלקים לשלשות, משתדלים להיות בשלישייה עם אנשים משלוחות אחרות.
השלשות מסתדרות לטורים ויוצרות מעגל שנראה כמו שמש.
מסדרים צמוד ככל שאפשר, עוצמים עיניים "מה מרגישים? מה קורה מסביב?" ממש מרגישים מרפקים, גב, ברכיים, ידיים, לשבת כמה שיותר צמוד ונוגע.
"לוקחים נשימה ולאט לאט מתחילים לזוז לאיזה כיוון שבא לנו, ניתן למי שנמצא לידנו לעזור לנו עם התנועה".

התנועה יכולה להיות קטנה/ גדולה, מאוד מחפשת את תנועתו של האחר.
"אפשר להניח ידיים אם זה מקל עליכם, נותנים למעגלים היותר רחוקים להגיע עד אלינו, אנחנו לא לבד, יש לצדנו עוד אנשים , עוד תנועה וניתן לה להשפיע על התנועה שלי, לשמור כל הזמן על הרצף. ניקח עוד נשימה עמוקה ונתחבר לתנועה ונחשוב מה היא מזכירה לנו?האם את תנועת המים? האם כמו אצה בתוך מים?האם אנו חשים תנועה שלא מגיעה מן הקרקע אלא משהו שמניע אותנו מסביבנו?

ובתוך התחושה הזו נסו להגדיל את התנועה במטרה להשפיע גם על המעגל הרחוק מאתנו, על האנשים במעגל החיצוני. יש לכם תפקיד חשוב לשמור על התנועה שמנסה לפרוץ החוצה ואתם שומרים עליה ומחזירים אותה למעגל הפנימי. בהדרגתיות מנסים להוריד את הקצב אך לא מפסיקים את התנועה, שולחים יד למי שנמצא מלפנים, לנשום יחד נשימה עמוקה, לתת לכתפיים לרדת וניתן ליד שלנו לפגוש אזור רך בגב שלפנינו בצורה עדינה ולא מחפשת.להתחיל תנועה עדינה קדימה ונותנים לזה שלפנינו להישען עלינו גם לאחור. השלישייה מתחילה לזוז קדימה ואחורה, מנסים כל הזמן להגדיל את התנועה ולשמור על התנועה של השלישייה, כמה שיותר לרכך, להכניס תנועה וכשהשלישייה מרגישה שהתנועה הופכת להיות אחידה ומאוחדת נאט את התנועה בהדרגה, נישאר עם היד שנוגעת בגוף והתנועה היחידה שנשארת היא התנועה הפנימית שנוצרה, נשימה ארוכה, עוד נשימה מאוחדת של כל המעגל וכל אחד חוזר לאט לאט לעצמו"...

השם של הסדנה די מדבר בזכות עצמו הרכות שב QI הסדנה נולדה מתוך הניסיון הקליני שלי, איכות הרכות היא איכות שאותה אני פוגשת מטיפול לטיפול ללא קשר לסיבת ההגעה של המטופל. התחושה, הנטייה שלי בהתחלה הייתה להתעלם מהרגשה זו, היה שלב שזה חזר על עצמו שוב ושוב למרות ההתעלמות ועם האוכל בא התיאבון... הכותרת שניסיתי לתת לזה הייתה המילה "רכות", הבנתי שברגע שאני רכה עם עצמי נדלית איזה שהיא איכות של QI מאוד מאוד רכה.

השינוי היה מהיר והבנתי שאני יכולה להתחיל עם זה טיפול או לטפל כך טיפול שלם.
שמתי לב שמצב זה קורה רק כשאני רכה עם עצמי, ברגע שהתחברתי כל הכלים שהיו לי לרגע לא היה בהם צורך, ספציפית עם איכות זו לא הייתי צריכה את תרגילי המרידיאנים או את אבחנת הבטן או הגב.

ברגע שהיה את החיבור השינוי היה מהיר יותר. היה משהו מאוד עדין ודינמי ורך שהכול זרם ולמטופלים לקח שניות עד שהם הרפו ונרדמו על המזרון.
מטרת הסדנההיא שתתנסובאיכות זו דרך ארבעה שלבים. זה אמנםלוקח זמן אך עם התרגול איכות זו תשתפר ותבוא לידי ביטוי. המטרה היא לנסות לשמור על תודעת הרכות כל הזמן.

התנסות ולמידת השלבים:

כל הקבוצה מתחלקת לשלשות לתפקידים:
1. מטופל
2. מטפל
3. צופה יושב כמטר מטר וחצי מהצד בכדי לקלוט את השלם ואת הנעשה בין המטפל למטופל.

השלבים:
1. התחברות חיבור המוכר שכולנו עושים ראשית עם עצמנו מעט רחוק מגוף המטופל.

2. כיוון ההתחברות אל הרכות מנטאלית/ פיזית/ אנרגטית התחושה אמורה להיות/ להרגיש כמו מקום שאני רוצה לחבק לנסות להרגיש זאת באמצעות הלב/ הארה. ולאחר שזיהינו את המקום הזה בנו להביט על גוף המטופל ולנסות לראות האם גם אצל המטופל אנו רואים את אותו מקום רך.

3. התחברות למטופל עם המגע, הקשבה ל QI  והקשבה לגוף המטופל. לעקוב אחר מה שקורה אצל המטופל ולעקוב בגוף המטופל אחר ה QI .להחליף תפקידים בין הידיים (יד אם, יד בת), לסוך על הלב והידיים מה שמנחה זה החיבור למקום הרך דרך הלב , דרך הארה, דרך מה שמנחה אתכם לרכות.

4. עבודה על מפרקים אם תשימו לב הכיוון של ה QI תמיד ייקח אתכם לאיזשהו מפרק, מה שצריך לעשות זה לעזור ל QI  בתוך המפרק בתנועה עדינה, לשחרר את ה "צומת" עד שמרגישים שהמפרק משתחרר, נפתח ומתחילים מסלול חדש תוך שמירה על השלבים הנ"ל.

דגשים: כשאתם מגיעים לאזור הרך אצל המטופל , הניחו כף יד מלאה ואז תופיע נקודה זוהי נקודת ההתחלה ונסו לעקוב באמצעות האצבע (בושי), כף יד מלאה, אם התחושה נעלמת חזרו לנקודה האחרונה והתחברו שוב.

שומרים על העקרונות הללו גם כשמתחלפים ואלו שמתבוננים מטרתם לצפות על התמונה השלמה ולבדוק האם הם מסוגלים לראות את אותה תנועה רכה, את החיבור בין המטפל למטופל.

התנסות נוספת לעשות את אותו הדבר בקצב החלפה מהיר יותר ודינמי יותר בשלישייה.
לאחר מכן מניחים שני מטפלים יד כשאחד מהם יד אם ואחת מהם הוא יד בת  ומנסים לחוות את אותה תחושה.

התגובות בתום הסדנה:
* "כיף, מעניין"
* "סוג של הילה שעוטפת את המטופל"
* "היה בזה משהו מאוד "בתולי" לחזור ללב של השיאצו, לחזור להתחבר"
* "הרגשתי את היד של המטפל השני והרגשתי את האחדות בין שני המטפלים"

סיום הסדנה:
מטופל שוכב על המזרון , מטפל נוגע בו תוך שמירה על העקרונות הנ"ל וכל אחד בתורו מתיישב מאחורי המטפל כמו רכבת, אחד אחרי השני וכולם מנסים להגיע לאותה תחושה של אחדות מהמטפל הראשון עד האחרון ושאת אותה רכות ירגיש המטופל שעל המזרון.

-תם ולא נשלם-