ביה"ס לרפואה טבעיתבית הספר לרפואה סיניתביה"ס לתרפיות מגעלימודי פסיכותרפיה הוליסטיתבית הספר לאימון הוליסטי (קואצ'ינג) ו-NLP בית הספר לקורסי המשך למטפליםחטיבת לימודי רפואה מערבית ומדעיםסגל ההוראה
טיפול בתפישת המטאיזם™קורסי הכשרה והסמכה מקצועית

בואו נדבר על
העתיד המקצועי שלכם


סיכום סטאז' בקהילה תשע"ב

סיכום פרוייקט מרהיב של סטאז' בקהילה תשע"ב
בהנחיית זיוה אמיר בכל הקמפוסים של המכללה ברחבי הארץ

 

פרויקט חובה לצד קליניקת התזונה הנלמדת בשנה ג' במגמה ומהווה מסגרת להתנסות מעשית.
הפרויקט מזמן התנסויות במגוון היבטים של יישום הנלמד בתחום התזונה והנטורופתיה ומתבצע
בו זמנית בערוצים שונים. זו למעשה ההזדמנות הראשונה של הסטודנטים לחוות מפגש מקצועי
עם גופי הידע בתחום ההתמחות, בדיאלוג עם קהילה אמיתית. הם מעידים על חוויה מאתגרת,
מורכבת, מספקת ומעצימה.

על מנת להשביח את תהליכי היישום ולהגדיל את מעגלי ההשפעה בקהילה, מעוגנים התכנון והבנייה
של תהליכי ההתערבות בהכשרה משלימה. הכשרה זו ניתנת בקורס מובנה ממוקד אשר ההשתתפות
בו הינה חובה למפעילי הפרויקט בשטח. הקורס מהווה מסגרת פדגוגית מקצועית תומכת לקראת ותוך
כדי ביצוע הפרויקט.

 

במסגרת ההכשרה נחשפים הסטודנטים למידע על מסגרות בקהילה אשר להן ניתן לתת מענה בתחום
התזונתי, מנקודת מבט טבעית - הוליסטית, כבסיס תפיסתי ויישומי - המקדם בריאות והתפתחות.
מפגש עם תוכניות חינוכיות הקוראות לקידום אורח חיים בריא והתבוננות משותפת במודלים שונים
להתערבות, מעודדים את הסטודנטים להבניית ידע אינטגרטיבי בתחום התזונה הנבונה תוך שימוש
בדרכים ובכלים להעשרת ההנחיה מול קהלי היעד המגוונים.

בתהליכים סדנאים לומדים הסטודנטים, לבצע פעולות יזומות לאיתור מסגרות ולזהות צמתי התערבות
משמעותיים, להגדיר יעדים ולתכנן משימות להשתלבות פעילה. במהלך הקורס נערך שיח עמיתים
המשלב שיתוף בתהליכים, דיון במהלכים, ואיתור נקודות חוזק וחולשה.

בנוסף, הסטודנטים נהנים מהנחייה בליווי פרטני והדרכה, על פי צרכיהם.
היקף הזמן הרשמי הנדרש מהסטודנטים ליישום בשטח, הינו 10 שעות. רוב הסטודנטים )באופן פרטניאו בצוותי משימה, לבחירתם( מרחיבים הרבה מעבר לזמן הנדרש במקום; וזאת מלבד שעות ההכנההרבות בעיבוד תכנים הפקת אמצעי המחשה שאינם במניין שעות זה. בסיכומו של הפרויקט נדרשים