ביה"ס לרפואה טבעיתבית הספר לרפואה סיניתביה"ס לתרפיות מגעלימודי פסיכותרפיה הוליסטיתבית הספר לאימון הוליסטי (קואצ'ינג) ו-NLP בית הספר לקורסי המשך למטפליםחטיבת לימודי רפואה מערבית ומדעיםסגל ההוראה
טיפול בתפישת המטאיזם™קורסי הכשרה והסמכה מקצועית

בואו נדבר על
העתיד המקצועי שלכם


"אופטי- קי- נע"/ מאת רביב פלג

"אופטי- קי- נע"
מאת  רביב פלג מרצה במגמת הזן-שיאצו במכללת רידמן
מוך הסדנא השתקיימה במסגרת סופש שיאצו 2012- במרכז הימי קיסריה שדות ים


למדנו שכל אדם מפתח לעצמו תבנית קי ייחודית במהלך גדילתו עד שהיא פחות או יותר מתגבשת, יותר נכון מתקבעת והופכת להיות יציבת האדם ולמעשה מי שהוא מבחוץ ומבפנים (גופנפש).

כשמביטים על יציבת האדם בעת עמידה, הליכה, ישיבה, שכיבה או כל מנח דומיננטי אחר, ניתן להבחין בתבניות חוסר הסימטריה הן מהבחינה הפיזית פגיעה בהרמוניית היציבה ותנועת הגוף וגם חוסר איזון בקווי המתאר איברים לא שווים במיקומם וגודלם,
והן מהבחינה האנרגטית/מודעת מקומות אשר נמצאים בעודף תודעתי, אשר יוביל בסוף לחוסר אנרגטי, ומקומות המרוחקים מאד מהתודעה, ויובילו אף הם לחוסר אנרגטי, מסוג אחר.
גם בכיתות שאני מלמד אנחנו מתנסים כל העת במבט בוחן על מטופלינו בנוגע לתבנית היציבה שלהם ולכולם אכן נפקחות העיניים לדרך אבחון קלה, נגישה וברורה, אך הרבה פעמים לא ברור מה לעשות? במה לטפל? ואיך? או-קיי ראיתי, עכשיו מה אני עושה עם זה בכלל?
את המסע לעבר איך לטפל במה שראינו? נתחיל בלחוש. אם נחווה איך זה מרגיש (מה שראינו) נוכל להבין הרבה יותר טוב תחושות, אזורי השפעה, אזורי הקרנה, מנגנוני הפיצוי את כל אלה נוכל לחוש ולדעת אם נלבש לרגע את "גלימת המטופל."

איך עושים את זה? פשוט עושים! מתבוננים, מאבחנים ומתרגלים בדיוק את אותו המנח, את אותה עמידה, אותה הליכה, וחווים על הגוף איך זה מרגיש.

למשל, אדם אשר נטיית כפות הרגליים שלו החוצה. עימדו באותו המנח, השתהו, התחילו ללכת, עימדו שוב וחכו. חשים את המתח בצדה החיצוני של הרגל? חשים את גמישות האגן שנפגעת? מרגישים את הריקנות והחולשה בצדה הפנימי של הרגל? חשים את הזעזוע שמגיע מכל דריכה היישר למעלה אל הגב? ומה עם הצוואר? השכמות? הידיים? עד להיכן משפיעה עמידה פשוטה של כפות הרגליים ?

לאחר שהתבוננו מעט על תבניות חוסר האיזון של המטופל שלנו, התנסינו בסדנה "בלבישת הגלימה" איתה הגיע המטופל שלנו זאת אומרת, ניסינו ללכת כמוהו, לשבת כמוהו, לעמוד כמוהו וליישם את התנוחה הדומיננטית שלו על עצמנו כל זאת במטרה להבין טוב יותר את תחושות הגוף שלו, את המקומות שמעלים אצלו מתח ולחץ, את המקומות החלשים הזקוקים לחיזוק, את המקומות הגדושים הזקוקים להרפייה ושחרור ועוד. בעזרת התנסות זאת אפשר גם לאבחן מקומות של חוסר ועודף, מקומות של מצוקה וכאב ומקומות שבהם מתמקד חוסר האיזון, וגם ניתן להבין ולהסיק באיזה מקומות למקד את הטיפול, באיזה מקומות ליישם את המגע, ואיזה סוג של מגע ליישם בכל מקום.

לסיום פתחנו בסדנה חוג דרמה שבו התגלו כמה שחקנים מוכשרים ביותר (קריירה שנייה אולי?) והצבנו במה במרכז החדר. אל הבמה עלו שני שחקנים אחד שיחק מטפל, והשני מטופל ובעזרת הנחיות שקיבלו מראש (ותודה לרעיה..) לבשו המטפל והמטופל גם הם גלימות מסויימות תפקודי גוף ואופי מסויימים וכך נכנסו לפגישת סימולציה בקליניקה המאולתרת, כשאנחנו בקהל מתבוננים בתקשורת הנוצרת ובהשפעת גלימות האופי והגוף על תפקודי והתנהגות המטפל והמטופל.

היה הרבה צחוק ומבוכה, הרבה סקרנות ומחשבה. בגדול ראינו איך תבנית הקי של המטפל משפיעה על המטופל, ולהיפך. מתוך כך יסיק כל מטפל לעצמו לגבי הגישה שהוא צריך לגייס בכדי לפגוש מטופל בקליניקה שלו. שפת הגוף והתקשורת הגופנית והמילולית ישפיעו השפעה עצומה על הטיפול, מכיוון שטיפול שיאצו הוא קודם כל תקשורת, קודם כל דו-שיח גוף לגוף, נפש לנפש, קי לקי, והיכולת שלנו בתור מטפלים ליצור תקשורת טובה ולהשפיע עליה היא גדולה, מגוונת ורבה.

בהצלחה ולהתראות בסופשיאצו הבא.

רביב