ביה"ס לרפואה טבעיתבית הספר לרפואה סיניתביה"ס לתרפיות מגעלימודי פסיכותרפיה הוליסטיתבית הספר לאימון הוליסטי (קואצ'ינג) ו-NLP בית הספר לקורסי המשך למטפליםחטיבת לימודי רפואה מערבית ומדעיםסגל ההוראה
טיפול בתפישת המטאיזם™קורסי הכשרה והסמכה מקצועית

בואו נדבר על
העתיד המקצועי שלכם


הכירו את ציפי קדוש

הכירו את ציפי קדוש: מרצה בביה"ס לרפואה טבעית בקמפוס חיפה ובקמפוס כנרת. ציפי מלמדת את הקורסים: תזונה הוליסטית, גישות בהשמנה והרזייה וצמחי מרפא וגם מנחת סטודנטים בקליניקה לתזונה בחיפה.

ציפי, בת 46, גרה בנשר, נשואה ואימא לשלושה ילדים: (בגילאי 21, 17 ו-9), נמנית על אותם אנשים שלא עסקו ברפואה המשלימה מאז ומעולם. לאחר 15 שנה בתפקיד ניהולי בכיר, היא החליטה לעשות שינוי בחייה , ללמוד תחום מקצועי חדש ולצאת אל קריירה שנייה.

במה עסקת לפני שהגעת אל תחום התזונה? "עבדתי כמנהלת תפעול ומשק בבית-חולים פרטי בחיפה. איגדתי תחת תפקידי את כל ההיבטים הקשורים ברווחת החולה והטיפול בו, מלבד הטיפול הרפואי: כיצד יראו חדרי החולים, המצעים על המיטות, הריהוט, איזה אוכל יוגש להם וכדומה. האהבה שלי לתזונה התחילה שם. מתוקף תפקידי הייתי אחראית גם על המטבח, ומצאתי את עצמי כל הזמן מתעסקת עם האוכל: איזה אוכל יוגש, איך הוא ייראה- היה חשוב לי שהוא יהיה מאד בריא, למרות שאז עוד לא ידעתי הרבה על מזון בריא- על פי האינטואיציה. באיזשהו שלב, כשהבנתי שאני מאד נמשכת לנושא התזונה החלטתי שאני רוצה ללכת וללמוד את הנושא, והתחלתי ללמוד ברידמן בחיפה."

מדוע בחרת ללמוד דווקא במכללת רידמן?
"בדקתי כמה מכללות נוספות, ובכל מקום שאליו הגעתי ניסיתי להסביר שאני מאד רוצה ללמוד אבל יש לי בעיה של לוחות זמנים. " ציפי התחילה ללמוד מיד לאחר לדת בתה בת הזקונים, תוך כדי שהיא עובדת במשרה מלאה. "רציתי שיעזרו לי למצוא שביל ביניים, כזה שיאפשר לי להמשיך לעבוד, לגדל את ילדיי ובתי שאך נולדה, וגם ללמוד. כשהגעתי לרידמן ביקשתי פגישת ייעוץ ופגשתי את לאה לשם (מנהלת עמיתה של ביה"ס לרפואה טבעית). לאה, כמו שהיא עושה תמיד, הקשיבה לי ברב קשב, והסבירה לי שאמנם עדיף ללמוד את הכול בצורה מרוכזת אבל ניתן למצוא דרך ולפרוס את הלימודים על פני חמש שנים במקום שלוש."

איך היה להתחיל ללמוד?
"לטיפוס פרפקציוניסטי כמוני זה היה מאד קשה" מספרת ציפי, " לא לעמוד בקצב יחד עם יתר הסטודנטים בכיתה, אך מאידך לא רציתי לזרוק את מקום העבודה שלי. בתקופה הראשונה היה לי מאד קשה- בשנה הראשונה לקחתי רק חלק מהקורסים, אך בשנה השנייה החלטתי לעשות מאמץ ולהדביק את הפער של השנה הראשונה, כל זאת כשאני עדיין עובדת במשרה מלאה. באמצע השנה השנייה נקלע מקום העבודה שלי לקשיים כלכליים ונתנה לי מתנה מהשמיים, פוטרתי מהמשרה שאותה החזקתי שנים. מאותו הרגע התחלתי לחגוג- היו לי שנה וחצי מדהימות- נהניתי מכל רגע בלימודים, השקעתי , הרגשתי שגיליתי את הייעוד שלי בחיים."

איך הייתה היציאה לעבודה עם סיום הלימודים?
"היציאה לעולם האמתי כמובן לא הייתה קלה והיא לוותה בלא מעט פחדים וחששות. מה שעזר לי להיכנס לעולם המקצועי היה שכבר בשנה השלישית ללימודים התחלתי להנחות קבוצות תמיכה להרזיה (מסייעת לאנשים לעשות שינוי בחייהם בנושא התזונה הבריאה), ובמקביל הייתי יועצת בחברת תוספי מזון-רציתי להכיר מקרוב את עולם תוספי המזון. מיד לאחר סיום הלימודים הציעה לי לאה לשם להיות האסיסטנטית שלה בקליניקת התזונה- מה שאני עושה עד היום. מהר מאד הגיעה ההצעה ללמד את קורס תורת המזון הטבעי- ומכאן זה התגלגל- כעבור שנתיים התחלתי ללמד את קורס גישות בהשמנה והרזיה והשנה אני מלמדת את קורס צמחי מרפא.

במקביל אני ממשיכה ללמוד כל הזמן (והשמיים הם הגבול) - לאחרונה סיימתי את קורס הרבליסט קליני עם שרון קוצר ולמדתי הנחיית קבוצות, כרגע אני מתכננת ללמוד אימון הוליסטי והומוטוקסילוקגיה. לפני שלוש שנים פתחתי קליניקה בקריית טבעון בה אני מטפלת בכל המחלות בעזרת צמחי מרפא, תזונה ואבחון אירידולוגי. בזמן זה אני גם מנחה קבוצות תמיכה להרזיה באזור רמות מנשה, רמת השופט, עין השופט ודליה.

האם מגיעים אליך הרבה מטופלים לקליניקה? כיצד הם שומעים עליך?
"הקליניקה שלי מאד פעילה. בקבוצות התמיכה להרזיה שאני מנחה, אני זוכה להמון חשיפה אשית- אני מספרת לקבוצה על הגישה הנטורופתית שלי, על האמונה במזון הטבעי , על דרכי הטיפול שלי ויש אנשים שמעדיפים להגיע אלי באופן אשי מפני שלא תמיד החשיפה בפני קבוצה מתאימה להם. למעשה דרך הקבוצות הללו התחלתי לבנות את הקליינטורה שלי."

איך השפיעו לימודי התזונה עליך ועל המשפחה שלך? 
השינוי על עצמי היה מאד גדול. במשפחה אני מנחילה אותו לאט ובזהירות ולא כופה דבר על אף אחד. הילדים הגדולים לוקחים מזה מה שהם רוצים והילדה הקטנה כבר נולדה לתוך בריאות. בעלי עד היום הוא ההפך הגמור ממני- תוכלו לתפוס אותי בסופר עומדת מול מדף העוגות ובוחרת לו את העוגה שהיא הכי "זבל" מבחינתי והכי טעימה עבורו..." בעלה של ציפי הוא יוצא הדופן בסיפור- הסטודנטים שלה מתחילים את השנה עם במבה וביסלי ומסיימים אותה עם דייסת קוואקר, גזר ופלפל אדום ביד..."

ספרי קצת על עצמך כמורה, מה מנחה אותך בהוראה? 
"הגישה שלי כמורה היא להסתכל לסטודנט בגובה העיניים, להיות לו לאוזן קשבת, ויחד עם זאת להציב בפניו את הדרישות ולא לוותר. אני באה ממקום לא מתנשא- מבחינתי הגישה של בואו נחקור יחד ועם זאת בואו לא נוותר לעצמנו. את הגישה הזאת הבאתי למעשה מהנחיית הקבוצות. שם הבנתי שאני יכולה להתחבר ללב של האנשים ולהתחבר אליהם כדי שיעשו שינוי, וגזרתי זאת אל ההרצאות שלי בפני הסטודנטים, כמובן שהתכנים שאני מעבירה לסטודנטים הם ברמה הרבה יותר מעמיקה וגבוהה.

הסטודנטים של היום חכמים, חוקרים, מעמיקים ויחד עם זאת יותר ויותר נתקלים בסטודנטים עם בעיות של קשב וריכוז, אבל כל זה רק מאתגר יותר ויוצר המון עניין בשיעור ובכלל. כשאני מצליחה לעורר עניין בשיעור, לייצר גירוי, לייצר ויכוח, אני ממש מרגישה תחושה של עילוי- שהעברתי את המסר שרציתי להעביר. כמורה אני גם משתדלת כל הזמן להתעדכן, להשתתף בכנסים מקצועיים בתחום התזונה וצמחי מרפא להיות יצירתית, לקרוא מחקרים (יש לציין שאני נורא נהנית מזה) - כדי שהקניית הידע תהיה כמה שיותר חווייתית.

לדוגמא, כאשר בשיעור אנו מדברים על מזונות מתועשים ומעובדים הסטודנטים נמלאים כעס ושואלים בתסכול איך זה ייתכן שמשרד הבריאות מאשר את מוצרי המזון הללו?- לא תמיד יש לי תשובה טובה, יחד עם זאת אני אומרת להם- קדימה - בואו נכעס על זה יחד... עוד דוגמא לסיפוק שכזה היא שלפני כמה ימים שודרה בטלוויזיה התכנית כלבוטק בנושא השקרים שבתעשיית המזון- תלמידיי לשעבר שלחו לי מיילים בתגובה על התכנית- איך רק עכשיו משדרים את זה? אנחנו כבר למדנו את זה אצלך לפני שלוש שנים..."

תודה רבה לציפי על ששיתפה אותנו בסיפורה, וכמובן נאחל לה עוד הרבה עניין, סיפוק והצלחה!