בואו נדבר על
העתיד המקצועי שלכם


תוכנית התמחות שנה ג ברפלקסולוגיה

מעברים ושינויים בהתפתחות הפרט במשפחה
שנה ג' - רפלקסולוגיה

תוכנית התמחות שנה ג ברפלקסולוגיה
מעברים ושינויים בהתפתחות הפרט במשפחה יחידה 1
מסע החיים מצעיד אותנו דרך התפתחות המורכבת משלבים. כל שלב הוא גם שער ופתח, מעבר וכניסה אל השלב הבא. בידינו להחליט האם לצעוד קדימה לפתחו של השינוי, או להתעכב במקום המוכר והידוע. ניתן לקרוא לתקופה זו משבר - שהינו נקודת מפנה, בה אדם פגיע יותר מתמיד והפוטנציאל הטמון בו ער מתמיד.

בהתמחות זו, נלמד ונחקור את נושא המעברים והשינויים להם אנו נדרשים במהלך החיים. נתמקד בהשפעתם של המעברים על הרבדים הפיזיים, הרגשיים והחשיבתיים שלנו.
נחקור כיצד משפיעים מעגלי השינוי והמעבר הן על המערך ההורמונאלי בגוף והן על תפישת האיזון והבריאות המשתנה.

ברמה הפיזית – נתבונן על השינויים ההורמונאליים אשר משבשים את ההיכרות הקודמת עם הגוף, ודורשים היכרות והיערכות מחודשת.
ברמה הרגשית– שלבי מעבר מתפרשים כפרידה, לעזוב את המוכר כאשר החוויה החדשה לא ברורה.
ברמה המנטאלית - יש צורך לאחד את התהליכים הרגשיים והפיזיים לכלל הבנה שתאפשר את המעבר בשלום.
נתבונן איך התהליכים משתקפים בכפות הרגליים תוך כדי לימוד טכניקות עבודה מתאימות.
 
השלבים : תינוקות וילדות: שלב בו מתעצבת תפישת העולם הראשונית. העולם ככאוס בו נבנה הסדר, החוקיות המחזוריות. עיצוב עולם הרגש. נושאים כמו תלות מול עצמאות, אותנטיות רגשית, אמון לעומת חשד. (בנית אלמנט האדמה והמים, צ'אקרת הבסיס והמין)

מילדות לבגרות: שלב המייצג מעבר המתרחש תוך כדי התחככות והתנגדויות בדרך להבניית זהות אישית.. הצורך בפריצת גבולות מוכרים תוך כדי בניית גבולות חדשים. הצורך בשייכות חברתית מול שייכות משפחתית.( בניית אלמנט האש, צ'אקרת מקלעת השמש והלב).

שנות העשרים: שלב המייצג את המעבר מרשת הביטחון והתמיכה של בית ההורים אל עצמאות ולקיחת אחריות. אלו שנים בהן העולם יכול להראות כמקום מלהיב ומלא באפשרויות. שנים בהן נושאים כמו ביטוי אישי, זוגיות, פריון ומשפחה עומדים על הפרק. (בניית אלמנט האוויר, צ'אקרת הגרון, העין השלישית והכתר)

שנות השלושים והארבעים: שלב המייצג את השנים בהן לומדים להתמודד עם מחויבויות חדשות תוך כדי ויתור על מחויבויות ואשליות ישנות. מייצג את תקופת הפריון, בניית התא המשפחתי. מעבר בו נדרשים ליישם ולבנות מערכת חדשה ובוגרת.
שנות החמישים: "שנות הבינה". משבר אמצע החיים, המציע אפשרות להתחדשות, לשינוי עמוק בתפישת העצמי ובראיית העולם. מעבר שמציע עם התרחשותו חיבור לתובנות חדשות.
בהתמחות זו תילמד גם שיטת ה "מטמורפיק", המתבססת על אבחון וטיפול דרך מפת ההריון והלידה. מפה זו, מציעה מבט נוסף וייחודי אודות התקופה הטרום לידתית וזמן הלידה. היא משתקפת בעיקר ברפלקס עמוד השדרה בכפות הרגליים, הידיים והראש.

החותם של תקופה זו מוטבע בגוף ודרכו אנו יכולים ליצור קשר עם זיכרונות התקופה כפי שהגוף קורא אותם. הנחת היסוד בתרפיה זו היא ששחרור תבניות התנהגות ישנות ודפוסי חשיבה מקובעים, הם הבסיס להתפתחות מודעת ולשינוי.
 
קורס תיאורטי מעברים- 75 ש"א. ( 14 מפגשים בני 4 שעות)
מנחות: יוכי קשת, אהובה ויזמן ועדי אסף
 
2. קליניקת מומחים קליניקת התמחות מעשית בליווי צמוד ושוטף של מערך ההוראה. בנוסף לטיפולים המעשיים, לכל אורך הקליניקה ייערכו דיונים קליניים ויינתנו חומרי העשרה נוספים. אחת ממטרותיה של הקליניקה היא בניית תשתית למחקר.
בתום סדרת הטיפולים המטפל יהפוך למומחה בתחום ההתמחות. (בעיות פריון, חוסר איזון בבלוטת התריס, גיל המעבר).
קליניקה - 85 ש"א. (16 מפגשים בני 4 שעות)
מנחות: יוכי קשת, אהובה ויזמן ועדי אסף
יחידה 2
כלי אבחוני : מפות רגישות "מפת הרגישות" היא שיטת איבחון מתקדמת העוקבת אחר מקורות הכאב ושורשי חוסר האיזון בגוף. על פי שיטה זו, מטופלים מדרגים את רמות הרגישות שלהם ואלה נרשמות על ידי המטפלים על המפה הרפלקסולוגית בשלושה צבעים. ניתן לראות מפה זו כמעין צילום ראשון ומתעד של הגוף בראשית סידרת הטיפולים.

מפה זו משמשת הן כמצע ובסיס לאבחון, והן לבניית תוכנית טיפולים אישית. בנוסף, דרך מפות הרגישות הנערכות אחת לכמה מפגשים ניתן לנו לעקוב בצורה אובייקטיבית אחר השינויים החלים במצבם של המטופלים.

מנחה: יוכי קשת – 8 מפגשים בני 3.5 שעות (סה"כ: 37 ש"א)
הפרעות בתהליכי ריפוי בבני האדם מתקיימת שאיפה מתמדת להגשמה עצמית, לבריאות ולאיזון. אם מסירים מעל דרכם מכשולים, גדלים סיכוייהם להתפתח לכלל בני אדם המגשימים את מלוא עוצמתם ובריאותם, בדומה לסיכויו של אצטרובל לצמוח ולהתפתח לכדי עץ אלון מפואר.
משימת המטפל להחדיר במטופל את התשוקה לצמוח מתוך סקרנות, רצון, אכפתיות ולחזור להתפתחות שנעצרה ומכאן לבריאות ואיזון.
בחטיבה זו, נלמד אודות ההפרעות השונות המונעות מאיתנו להמשיך ולהתפתח תוך כדי המעברים שלנו בחיים.

מנחה : עדי אסף – 8 מפגשים בני 3.5. שעות (סה"כ: 37 ש"א)
רפואה מערבית –– 28 ש"א.
מעורבות חברתית – התנדבות בקהילה בטיפולי רפלקסולוגיה לאוכלוסיה בעלת צרכים מיוחדים. - 20 ש"א.

מבנה ההתמחות
יחידה 1
1. קורס תיאורטי- מעברים בהתפתחות המשפחה*- 75 ש"א.
2. קליניקת מומחים- 85 ש"א.
יחידה 2
3. הפרעות בתהליכי ריפוי – 37 ש"א.
4. כלי אבחוני : מפות רגישות - 37 ש"א
5. רפואה מערבית –28 ש"א.
6. מעורבות חברתית – התנדבות בקהילה בטיפולי רפלקסולוגיה לאוכלוסיה בעלת צרכים מיוחדים. - 20 ש"א.
מבנה שנת הלימודים : 30 מפגשים של ארבע שעות, ו 23 מפגשים של 3.5 שעות
ימי לימוד