ביה"ס לרפואה טבעיתבית הספר לרפואה סיניתביה"ס לתרפיות מגעלימודי פסיכותרפיה הוליסטיתבית הספר לאימון הוליסטי (קואצ'ינג) ו-NLP בית הספר לקורסי המשך למטפליםחטיבת לימודי רפואה מערבית ומדעיםסגל ההוראה
טיפול בתפישת המטאיזם™קורסי הכשרה והסמכה מקצועית

בואו נדבר על
העתיד המקצועי שלכם


כשהדברים מתפרקים.... והגוף מחזיק

כשהדברים מתפרקים.... והגוף מחזיק

שיר וולוצקי ברש
סדנא למטפלי שיאצו

"....כשהדברים מתפרקים, ואנחנו על סף משהו שאיננו יודעים מהו, המבחן לכל אחד מאיתנו הוא היכולת להשאר על הגדה הזאת ולא לנסות להיאחז במוכר.
...דברים שמתפרקים הם מעין מבחן וגם מעין ריפוי. אנחנו חושבים, שהעיקר הוא לעבור את המבחן ולהתגבר על הבעיה, אבל האמת היא שהדברים לא באמת נפתרים. הם מתאחים ומתפרקים. אח"כ שוב מתאחים ושוב מתפרקים. זה פשוט כך. הריפוי מגיע מהשארת מקום לכל זה לקרות: מקום לצער, להקלה, לאומללות, לשמחה....."
(מתוך: כשהדברים מתפרקים/פמה צ'ודרון)


האדם ברגעי משבר מרגיש שכל מה שהחזיק אותו עד אותו הרגע מתפרק לרסיסים, זוהי יכולה להיות האמונה שלו בעצמו, ביכולותיו, בגופו, בעמידותו, האמונה בבריאותו, בסובבים אותו, חבריו.. הוא ניצב בפני תקופה בעלת מאפיינים גופניים ורגשיים קשים, משאבי הקי שלו היושבים ב- Dan Tian מתרוקנים, אך הוא מרגיש שהוא חייב להחזיק מעמד, להרים את הראש מעל פני המים... אחרת יתפרק.

האדם בבריאותו הגופניתנפשיתרוחנית, דומה לזר פרחים, מאוגד, זקוף ויפיפה, אך אם תקרע הגומיה האוחזת בכל הפרחים יחד, כל השלמות תתפזר ותצנח. לא ישאר מה שיחזיק..

 

 

אז מה עושה אותו אדם?---< מהדק! החגורה התחתונה מתרוקנת, נוצר מתח סביב כל איזור האגן, הוא מתחיל "לפעול" מאיזור העליון של הגוף "ומוותר על התחתון"
סוגר את הסרעפת, כולא אוויר בכלוב הצלעות
הצוואר מתקבע- כל מה שהוא מסוגל לראות- זה רק קדימה
האיזור שבין השכמות נסגר, החגורה מתחת לשכמה מתהדקת,
הרגליים נחלשות- אין לו כוח להחזיק, דם לא חוזר מעלה, מים ולחות שוקעים מטה. מחשבה מעורפלת, הראש כבד.

כל אלו הם רפלקסים גופניים ברורים למצב רגשי שאולי מטושטש אפילו עבור המטופל.   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תפקידו של המטפל הוא להקל על הסבל. מתוך חמלה לעזור למטופל להגיע לשינוי.
מהו הסבל עבור המטופל הזה? עיקר הסבל סובב את הקושי להכיל את הפער! .
המטופל מנסה להיאחז בשליטה, למרות שזו כבר איננה בחייו, הוא מנסה להתנהל כמו בעבר, למרות שהיום- מאגרי האנרגיה שלו ומשק תשומת הלב שלו שונים לגמרי. הוא מנסה בכוח להרים את הראש מעל המים, בעוד שהרגליים מושכות מטה.
חשוב שנעזור לו לצמצם את הפער, לתמוך באיזור הריק המפריד בין 2 מציאויות- זו של העבר וזה של הווה. עלינו לעזור למטופל לשחרר את המתח, לקבל את הכאן ועכשיו, לוותר על מה שיקרה/ לא יקרה בעתיד- לקבל את ההווה.


איך עושים את זה?

  • אחרי ששמענו את הסיפור שרמז על מצב "הפער" בדקנו את הרפלקסים הגופניים, התבוננו וראינו קי מרוקן באיזור ההארה ומתח סובב את כל שאר האיזורים, נפנה לשחרור המתח. 
  • מנחי עבודה יעילים: 
    -  מנח צידי - לשחרור איזור הסרעפת, החגורה שמתחת לשכמה, לאורך צידי הרגליים במטרה להוריד עומס מהאגן+ עבודה ממוקדת באיזור האגן. 
    - מנח קדמי - עבודה רגליים, חיזוק והזנה, רוטציות ותנועה עדינה, פתיחה של בית החזה וכלוב הצלעות, הבאת נשימה אל 3 מחממים, עבודת צוואר- יצירת תנועה וגמישות. 
    - מנח אחורי - יהיה יעיל בשחרור מתח מהגב ומהאגן, ניתן לחשוף מנחי רגליים צידיים כדי להקל על המתח לאורך הרגליים 
  • מערכות מעורבות:
    o מערכת העץ לוקחת על עצמה את הנטל ולכן גם מתקשה/יוצרת מתח, המים מתרוקנים, המחמם התחתון "עומד"- חסר תנועה.
    o יש קשר דומיננטי בין מרידיאן החגורה "d