ביה"ס לרפואה טבעיתבית הספר לרפואה סיניתביה"ס לתרפיות מגעלימודי פסיכותרפיה הוליסטיתבית הספר לאימון הוליסטי (קואצ'ינג) ו-NLP בית הספר לקורסי המשך למטפליםחטיבת לימודי רפואה מערבית ומדעיםסגל ההוראה
טיפול בתפישת המטאיזם™קורסי הכשרה והסמכה מקצועית

בואו נדבר על
העתיד המקצועי שלכם


פרויקט בקהילה - צבעים מלאכותיים במזון

  • פרויקט בקהילה - צבעים מלאכותיים במזון

מגישות: טלר אריאלה ולוריא אנה
סטודנטיות במגמת נטורופתיה שנה ג', חיפה

 

רקע

פרויקט בקהילה - צבעים מלאכותיים במזוןבחרנו לבצע את הפרויקט הקהילתי שלנו בבית הספר "קרית עמל" בית הספר היסודי בקרית טבעון.

ביה"ס קרית עמל הוא בי"ס, שפועל במתכונת קהילתית, מתוך מטרה מוצהרת של שיתוף ההורים בחיי ביה"ס וניהולו.

ביה"ס שם דגש על פעילות לימודית מגוונת, מעבר לתכנים הנלמדים בהוראת משרד החינוך. הרחבה זו נעשית בשתי צורות:

1.     פעילויות והרצאות בתשלום.

2.     פעילויות התנדבותיות של ההורים.

שכבת כיתות ה' למדה במסגרת תוכנית הלימוד במדעים בתחילת השנה את נושא התזונה ומערכת העיכול. במסגרת השיעורים למדו הילדים על מזון טרי מול מזון מעובד, על דרכים לשימור מזון, על היגיינה במזון, על חלקי מערכת העיכול ועוד. ראינו בכך הזדמנות מצוינת להרחיב את התנסויותיהם וידיעותיהם של התלמידים בנושא.

פעילות בנושא חמשת הצבעים

מטרת המפגש היתה הכרת הצבעים של הירקות במזונותינו.
ערכנו עם הילדים טבלה שבה סקרנו את תרומתו של כל צבע טבעי לגוף ולבריאות שלנו:

  • ·       האדום למניעת סרטן ומחלות לב.
  • ·       הכתום לשמירה על תפקוד תקין של מערכת החיסון ולמניעת סרטן.
  • ·       הירוק לשמירה על ראייה תקינה, להאטת הזדקנות העין ולחיזוק העצמות.
  • ·       הלבן לשמירה על בריאות כלי הדם והלב, וכן למלחמה בחיידקים ובדלקות.
  • ·       הסגול להאטת תהליכי הזדקנות ובפרט הזדקנות המוח.

 

סיכום המפגש היה חיתוך הירקות לסלט לפי חמשת הצבעים

 

 פרויקט בקהילה - צבעים מלאכותיים במזון פרויקט בקהילה - צבעים מלאכותיים במזון 

 פעילות בנושא צבעים מלאכותיים במזון
 

חילקנו את התלמידים לקבוצות שישבו סביב שולחן קבוצתי בכיתת מדעים. שוחחנו איתם על הצבעים במזון, סיפרנו להם שיש צבעים מלאכותיים וצבעים טבעיים במזון ובמפגש זה נדון בצבעים המלאכותיים.

שאלנו את לדעתם מדוע מוסיפים צבעים מלאכותיים למזון.

פרויקט בקהילה - צבעים מלאכותיים במזוןהתשובות היו מגוונות:

כדי שהמזון יראה מגרה יותר.
כדי שנרצה לאכול אותו.
כדי שנרצה לקנות אותו.
כדי שהאוכל יהיה יפה ולא ייראה דוחה.
סיפרנו לילדים שרבים מהצבעים במזון הם צבעים מזיקים ומקורם בנפט.
ערכנו לילדים היכרות עם הסימון של הצבעים המלאכותיים.
הילדים הביאו איתם מהבית אריזות של מזונות שונים וביקשנו מהם לבדוק ולרשום אילו מבין הצבעים המלאכותיים שמנינו נמצאים ברישום על גבי האריזות שלהם.
סיכמנו את המפגש בכך , שידע בנושא צבעים מלאכותיים במזון מעובד חשוב לכל אחד כדי להימנע מצבעים מזיקים. עודדנו את הילדים לבדוק את רשימת הרכיבים במוצרי המזון שהם קונים.

 
לקריאה נוספת על לימודי נטורופתיה