ביה"ס לרפואה טבעיתבית הספר לרפואה סיניתביה"ס לתרפיות מגעלימודי פסיכותרפיה הוליסטיתבית הספר לאימון הוליסטי (קואצ'ינג) ו-NLP בית הספר לקורסי המשך למטפליםחטיבת לימודי רפואה מערבית ומדעיםסגל ההוראה
טיפול בתפישת המטאיזם™קורסי הכשרה והסמכה מקצועית

בואו נדבר על
העתיד המקצועי שלכם


"כוח ללב" – התמצית ששינתה את חייו של בועז

הוריו של בועז כבר היו כמעט מיואשים ועמדו להעביר אותו למסגרת של חינוך מיוחד, עד שפגשו את עדנה דביר, שמספרת איך שינתה את חייו באמצעות פרחי באך
 

מאת: עדנה דביר
 

בועז בן ה-11 היה בטיפולי מזה מספר שבועות. בעיות בבית הספר הביאו את הוריו ה"כמעט מיואשים" כדבריהם, לנסות טיפול בפרחי באך. פניות חוזרות ונשנות מהמורים ומהיועצת לגבי קשיי התנהגות והתנהלות בנוסף לשנים של קשיים וכשלים בלימודים, הביאו את המערכת הבית ספרית להמליץ להורים להפנות את בועז למסגרת של חינוך מיוחד. ההורים נאבקו ב"גזירה" ופנו בחיפושיהם לכל מיני כיוונים, שמעולם קודם לכן לא חשבו כאפשריים מבחינת תפיסת עולמם, ובהמלצת חברה משותפת הגיעו אלי.
 

השיחה הראשונה שלי עם ההורים שהוקדשה להיכרות, איסוף מידע ואבחנות, הסברת שיטת הריפוי ודרכי העבודה, יצרה נכונות מצידם להשקיע בטיפול למרות שהם נותרו עם ספקות לגבי יעילותו. במפגש השני, בהיכרות שלי עם בועז, נוצר בנינו קליק מידי והתאהבות הדדית. בועז היה ילד עם פנים מאירות, חייכן, פתוח, מלא שמחת חיים, נלהב ליצור קשר ושיתף פעולה עם שאלותיי והצעותיי. קשה היה לו לשבת זמן ממושך ואני הצעתי לו לקום ולהתהלך בקליניקה, לעבור לשבת איתי על השטיח, לשחק יחד מדי פעם ואז לחזור לשיחות, ואפילו לצאת מדי פעם לסיבוב משותף בחוץ. בכך קניתי את עולמו והמפגשים שלנו היו מלאי פעילות שהייתה בהן הנאה אך גם אפשרו לו להיות בתקשורת טובה איתי והביאו לשיחות כנות ומעמיקות.  
 

כמטפלת עפ"י שיטת מרכז באך באנגליה- אני מחויבת ליידע את מטופלי על התמציות שברצוני לתת להם, להסביר להם את מהות התמצית ולקבל את הסכמתם. הדבר נעשה גם עם ילדים ובעיקר עם בני נוער. זהו חלק מהתהליך הרואה בטיפול שלנו "בית ספר למודעות" ולא רק מפגש ל"קבלת מרשם".ד"ר באך ראה אותנו כמרפאים המחנכים למודעות דרך האחריות האישית שהמטופל לוקח בידיעה ובהסכמה שלו לעבוד על מצב התנהגותי או רגש מסוים שאינו מאוזן אצלו. השיחה על כך עם המטופל – לקראת הכנת בקבוק התמציות – בכל מפגש – היא הדרך לעשות זאת. 
 

הרושם הראשוני שלי מבועז היה של ילד לבבי ורגיש, פתוח לעולם ויוצר קשרים מידיים עם כל מי שהוא נפגש, מוחצן, נלהב וסקרן. יחד עם זאת הוא הפגין גם חוסר מנוחה וסבלנות, תזזיתיות יתר, קושי להכיל את הגירויים שסביבו, מוצף מדי- מלא מדי, כאילו הכל נשפך ממנו,  בעל רגישות יתר – נפגע ונעלב בקלותי ועוד. 
 

למרות שהוא הקרין נוכחות שאי אפשר להתעלם ממנה והייתה לו חזות בעלת ביטחון עצמי- זה היה רק כביכול. כבר מהשיחות הראשונות עלו החששות והספקות שלו לגבי יכולותיו ותחושת הערך העצמי הנמוך שלו בעקבות ה"חבילה" שהוא סוחב אתו של כישלונותיו. "אני לא יכול כמו האחרים", "אני לא מוצלח כמו החבר שלי", "תמיד אני נכשל כי אני לא כמו כולם", "אפילו שאני אנסה אני אף פעם לא אצליח" ועוד.
 

תמצית "כוח ללב" LARCH, כמובן, היא התמצית שהייתה נדרשת כאן – ובגדול!  כשהגיע הרגע להציג בפניו את התמצית כדי לקבל את הסכמתו, דיברתי על כך שברצוני לתת לו תמצית שתעזור לו מול כל המשפטים הנ"ל, מול השיח הפנימי הזה. תמצית שתעזור לו להרגיש שהוא יכול – למרות הקשיים, שהוא מסוגל – לעשות דברים בדרכו שלו, גם אם היא תהיה שונה מדרכם של אחרים ו… בועז קטע אותי ואמר לי: "כן כן, אני מבין, כמו שיש בסרטים של פופאי המלח תרד שנותן לו כוח לגוף, ואז הוא מתחזק ויכול לעשות הכל ולנצח את כולם, ככה את רוצה לתת לי תמצית שתתן לי כוח ללב – כדי שהלב שלי יתחזק ואני אוכל להיות אמיץ ולהאמין בעצמי". 
 

ומאז- LARCH היא אכן תמצית של "כוח ללב"- התמצית שמחזקת את האמונה העצמית. כך אני מציגה אותה בפני כל- קטנים כגדולים, ותודה לבועז שנגע בליבי, לימד אותי והאיר את עיניי.
 


אני מזמינה אתכם ללמוד איך ליישם באופן מעשי את שיטת הריפוי בפרחי באך בעבודה עם ילדים בקורס החדש בהנחייתי "טיפול רגשי לילדים עם תמציות פרחי באך".
 


על המחברת: עדנה דביר BFRP ABFRP, מטפלת מוסמכת מטעם מרכז באך באנגליה, מנחת הקורס "טיפול רגשי לילדים עם תמציות פרחי באך" במכללת רידמן.