ביה"ס לרפואה טבעיתבית הספר לרפואה סיניתביה"ס לתרפיות מגעלימודי פסיכותרפיה הוליסטיתבית הספר לאימון הוליסטי (קואצ'ינג) ו-NLP בית הספר לקורסי המשך למטפליםחטיבת לימודי רפואה מערבית ומדעיםסגל ההוראה
טיפול בתפישת המטאיזם™קורסי הכשרה והסמכה מקצועית

בואו נדבר על
העתיד המקצועי שלכם


החתיכה החסרה בפאזל

חנה גורלי, אחות במיון ילדים בביה"ח שניידר, הצטרפה לתכנית "ליווי וטיפול הוליסטי לילדים" במכללת רידמן ומרגישה שזה בדיוק מה שהיה חסר לה מבחינה מקצועית ואישית 

חנה גורלי, אמא לילד מתבגר, ילדה בת שלוש וחצי ותאומים בני שנתיים היא אחות במיון ילדים בביה"ח שניידר כבר 18 שנה, במהלכם עבדה כאחות בטיפול נמרץ ילדים, הדריכה סטודנטים לסיעוד, הנחתה קורסים בביה"ח ועוד. 

 



אם כל זה נשמע לכם עמוס (או כפי שחנה מגדירה את זה :"לא משעמם אצלי") תוסיפו לכך את העובדה שהיא גם סטודנטית במכלל רידמן, בה היא לומדת כבר שנה שנייה בתכנית "ליווי וטיפול הוליסטי לתינוקות וילדים".  אל התכנית הצטרפה בעידוד בעלה, שידע שהיא חולמת ללמוד את תחום הטיפול ההוליסטי כבר 15 שנה, ואמר לה, למרות כל הקשיים, "לכי על זה!"

מה לומדים בתכנית?
"התכנית מבוססת על התפיסה שהילד בריא כתוצאה מתפקוד תקין של חמש תשתיות עיקריות הנבנות במהלך השנתיים הראשונות לחייו: מוטוריקה, תזונה, שינה, חינוך, אווירה משפחתית וטיפוח בריאות. את כל הנושאים הללו אנחנו לומדים בצורה מעמיקה ורצינית תוך כדי התנסות מעשית במגוון רחב של כלים טיפוליים, כמו: ספורט טיפולי, ייעוץ תזונתי, ייעוץ שינה, הדרכת הורים ועוד."

"אני חייבת לציין שהגישה הזאת לא באה בסתירה לרפואה הקונבנציונלית שממנה אני באה. ההיפך הוא הנכון. הידע העצום שאני לומדת בתכנית משלים בדיוק את מה שחסר לי ולעמיתיי בבית החולים. יש הרבה תחומים "אפורים" הקשורים במצב הבריאותי של הילד. תחומים שבהם הרופאים הבכירים ביותר בארץ אומרים שאין להם מענה. כמו למשל- תינוק שלא מתחיל לזחול. התינוק האישי שלי לא זחל וכשהתייעצתי עם רופא בכיר ביותר הוא לא ידע מה להגיד לי. כאן בדיוק נכנסת הרפואה ההוליסטית שיודעת לטפל במגוון מצבים שכל הורה נתקל בהם. זה כמו החלק החסר בפאזל."

"היום אני עובדת בבית החולים במשרה חלקית ומביאה את הידע שאני לומדת במכללת רידמן אל העבודה. אני נותנת המון עצות להורים של ילדים המגיעים אלי למיון, וחייבת לציין שגם האחיות והרופאים שמחים לשמוע ואף מתייעצים אתי. אני מחדשת לרופאים דברים שלא ידעו קודם והם מקבלים זאת בראש פתוח."

"כיום ההסתכלות שלי על הילד היא אחרת. אם פעם המענה לילד עם ריפלוקס היה לתת לו תרופה; היום אני מבינה שצריך לחזק אצלו את חגורת הכתפיים. זה מתיישב  בדיוק עם הגישה של הרופאים שדוגלת בכמה שפחות תרופות מיותרות. כמובן, חשוב לי מאוד להדגיש שהטיפול בגישה הזאת אינו בא במקום הטיפול הרפואי אלא משלים אותו."

"את הלימודים אני מיישמת גם יום יום עם הילדים הפרטיים שלי. עשינו שינוי תזונתי בבית, אני מיישמת עליהם תרגילים שאני לומדת בקורס ספורט טיפולי ואני רואה תוצאות. גם ילדיי חולים מדי פעם, אבל הם עוברים את המחלות יחסית בתקופות קצרות היות והמערכת החיסונית שלהם איתנה וחזקה." 

"החלטתי ללמוד במכללת רידמן מפני שחיפשתי תכנית מעמיקה ורצינית ולא קורס בן שלושה חודשים. הלימודים הם כמו אוויר לנשימה מבחינתי. אנחנו לומדים באווירה נעימה ומזמינה והלמידה עצמה מאוד חווייתית. טל קבסה, מנהלת התכנית, מקצועית בצורה יוצאת דופן וכך גם כל הצוות שמלמד בתכנית."

"כמי שבאה מהרפואה הקונבנציונאלית, אני ממליצה לכן, האחיות, חברותיי לעבודה, ללמוד מקצוע מרתק שיכול להשתלב בעבודתכן הנוכחית ולשמש עבורכן גם כמקפצה לקריירה נוספת. בנוסף אני ממליצה על התכנית לכל מי שמעוניין בתחום."

 

לפרטים נוספים על המסלול >>