ביה"ס לרפואה טבעיתבית הספר לרפואה סיניתביה"ס לתרפיות מגעלימודי פסיכותרפיה הוליסטיתבית הספר לאימון הוליסטי (קואצ'ינג) ו-NLP בית הספר לקורסי המשך למטפליםחטיבת לימודי רפואה מערבית ומדעיםסגל ההוראה
טיפול בתפישת המטאיזם™קורסי הכשרה והסמכה מקצועית

בואו נדבר על
העתיד המקצועי שלכם


מחקר: פעילות גופנית כמשפרת התנהגות, ריכוז ויכולות למידה

פעילות גופנית מאמרים אקדמיים מבוססי מחקר
אם חיפשתם פעילות גופנית מאמרים אקדמיים מבוססי מחקר נעדכן שבמחקר שפורסם בשנת 2013  במגזין האמריקאי  Journal of Pediatrics נבחנה השפעת פעילות גופנית על תפקוד המוח ונמצא מתאם חיובי בין פעילות גופנית למדדי הבנה והישגים אקדמיים וכן הבנת הנקרא, זיכרון וחישוב.

במסגרת המחקר נבחנה  ההשפעה של פעילות גופנית אירובית בעצימות בינונית בילדים בגיל ההתבגרות עם הפרעת קשב וריכוז  (ADHD) באמצעות מדדים אובייקטיביים של תשומת לב, נוירופיזיולוגיה של המוח וביצועים אקדמיים.

לאחר ביצוע אימון של 20 דקות נראה כי הילדים עם הפרעות הקשב והריכוז הציגו תגובות מדויקות יותר, שיפור ביכולות הריכוז וכן ביצועים טובים יותר בתחומי קריאה וחשבון.
 

ממצאי המחקר:

הוכח כי לביצוע פעילות אירובית עשויות להיות השלכות חיוביות על היבטים של תפקוד נוירוקוגניטיבי ושליטה מעכבת בילדים עם הפרעות קשב וריכוז, וכמו כן היא עשויה להוות כלי בטיפול שאינו תרופתי לילדים עם ADHD.
 

לסיכום:

פעילות גופנית היא דרך מצוינת להורדת המתח ולשליטה בתנועתיות בילדים הסובלים מ-ADHD. הפעילות הגופנית משפיעה על מערכת העצבים והמוח וגורמת לשחרור אנדורפינים המסייעים להרגעה (המסייעת במיקוד ובביצוע מטלות), לשיפור מצב הרוח ולשחרור אנרגיה.
פעילות גופנית מאומצת הינה בעלת השפעה על המוח הדומה לפעילות הריטלין. שגרה קבועה של פעילות גופנית עשויה לסייע לטיפול הרפואי ב-ADHD ולהפחית תופעות לוואי.

 ביבליוגרפיה