ביה"ס לרפואה טבעיתבית הספר לרפואה סיניתביה"ס לתרפיות מגעלימודי פסיכותרפיה הוליסטיתבית הספר לאימון הוליסטי (קואצ'ינג) ו-NLP בית הספר לקורסי המשך למטפליםחטיבת לימודי רפואה מערבית ומדעיםסגל ההוראה
טיפול בתפישת המטאיזם™קורסי הכשרה והסמכה מקצועית

בואו נדבר על
העתיד המקצועי שלכם


להוביל עם הלב/ מאת שיר וולוצקי ברש


להוביל עם הלב
סדנה בהנחיית  שיר וולוצקי ברש
סיכמה: יעל מנור


יופיו של השיאצו טמון בפשטות, ללא טריקים, סודות, קסמים או אגו. יש בו רכות, הקשבה, מגע, שיתוף, חמלה ולב רחב.

היכן הלב נמצא בטיפול?
להוביל עם הלב/ מאת שיר וולוצקי ברשדרך הידיים אנו מעבירים את שהלב רוצה להגיד. בעזרת הלב נוכל לזהות מה עובר על המטופל ולראות את תנועה הקי שלו, היכן היא נמצאת ואיפה היא נתקעה/ נחסמה. כדי שנצליח להתבונן במטופל ראשית נזהה את תנועת הלב/ תנועת הקי שלנו. כמה הלב שלנו יכול להיפתח ומה מצבו. עצם פתיחת הלב שלנו תהווה שינוי. בשביל לבטא את הלב, יש אפשרות לדמיין את הלב נפתח ונסגר או מתרחב ומצטמצם.

 

שלבים בדרך להכיר את הלב:

1) להכיר את מרחב הפעימה שלנו

ישיבת סייזה, עוצמים עיניים, ידיים אל מול ההארה, בודקים נוחות של הגוף.

הידיים נפתחות אל מול הארה והלב מתרחב ומתמלא בדם. הידיים מתקרבות חזרה, הלב מצטמצם ושולח את הדם לכל הגוף. מתרגלים את הפעימה המתרחבת והמצטמצמת, עד שמוצאים בתוכה שקט. כל מה שיש בחלל זה התרחבות והתכנסות (לב=הארה). נשמור את הידיים במרחק נוח, הלב ימשיך להיפתח ולהצטמצם. להרגיש את הלב פיזית בתנועת הפעימה.
2) להכיר את תחושות הגוף

חוזרים לשקט, חוזרים לעצמי, הארה, נשימה. חוזרים אל הפעימה.

מה תחושות הגוף במרחב בפעימה?

מחפשים סימנים ברורים בגוף שלנו במצב של פתיחה וסגירה של הלב.

נעים כשנפתח, קצת כואב כשנסגר, קליל ונעים מול בטן מתכווצת.

3) רגע משמעותי בחיים איך זה מרגיש בלב?

ניזכר בתחושות הגוף שלנו אל מול פעימת הלב (כאב- איך הוא מרגיש בלב?)

נבקש לחזור אל השקט ולחפש רגע שהזיכרון עולה/ צף ונרגיש מהי תחושת הלב.


הפשטות שברוחב הלב:

המטפל יושב ליד ראש המטופל (בישיבה שנוחה לו) ואוחז את ראש המטופל משני צדדיו.

1. המטופל מזהה את הלב שלו, האם הלב הוא רחב ופתוח במקום בו אני נמצא, נזהה את הפעימה. כמה שנצליח להרחיב את לבנו כך יחול שינוי. ברגע שהמטופל ירגיש את השינוי (הנשימה השתנתה, הרגשת הקלה, זרימה, שחרור) נבקש שיסמן למטפל.

2. המטפל מניח שתי ידיים על בית החזה של המטופל. נבקש מהמטופל לזהות מה המקום מספר לו ולדמיין את הפעימה, ברגע שהוא מזהה נבקש שיסמן למטפל.

3. המטופל עובר לתנוחה שנוחה לו (באופן חופשי), המטפל מניח יד אל מקום שקורא לו וכל הזמן קשוב למצב הלב שלו האם הלב נפתח, אפשר לעבור, אם הלב נסגר, נשארים באותו מקום ועובדים עם הפעימה, עד שהמקום משתנה. פשוט פשוט, לא מסובך, פשוט פעימה.

4. נתרחק מהמטופל ונמשיך עם הפעימה, אם המבט שנפתח מאפשר למטפל לראות את השלם ולהרחיב את הפעימה. אולי המטופל ישנה מנח או שמקום חדש יקרא לנו. נחזור אל תחושת הלב, אל מול מקום חדש של המטופל, מניחים יד חוזרים לעבודה עם פעימה.

5. עבודת בושי ופעימת הלב נחפש את נקודת צובו שקוראת לנו, נישען לתוכה ונחפש לאן הלב רוצה להיפתח ולאיזה כיוון ותנועה. בתוך הצובו נבדוק מתי הלב נסגר ומתי נפתח ומאפשר תנועה, ברגע שחל שינוי נעבור לנקודה הבאה.

תנועת הלב שעוברת דרך הכוונה והמגע מאפשרת:

• לדייק את האבחון
• לדייק את הטיפול
• לדייק את ה- BEING אל מול ה- DOING

התנועה שנוצרת במרחב הפעימה מאפשרת התבוננות פנימה אל הלב, אם לא נקשיב ראשית לרחשי לבנו, לנוחות ולרכות שבנו, לא נוכל להקשיב לפעימת המטופל ולתנועת הקי שלו.
כאשר נפתח את לבנו ללא שיפוטיות של נכון או לא נכון, ללא אגו, נאפשר "אולי" פתח לשינוי.

תודה לשיר על לב רחב, נותן ופועם.
יעל מנור