ביה"ס לרפואה טבעיתבית הספר לרפואה סיניתביה"ס לתרפיות מגעלימודי פסיכותרפיה הוליסטיתבית הספר לאימון הוליסטי (קואצ'ינג) ו-NLP בית הספר לקורסי המשך למטפליםחטיבת לימודי רפואה מערבית ומדעיםסגל ההוראה
טיפול בתפישת המטאיזם™קורסי הכשרה והסמכה מקצועית

בואו נדבר על
העתיד המקצועי שלכם


משתי ידיים ליד אם אבחון ועבודה / מאת שי מזרחי


משתי ידיים ליד אם אבחון ועבודה
מאת שי מזרחי- מרצה במגמת זן-שיאצו במכללת רידמן
הסדנא התקיימה במסגרת סופש שיאצו 2012- במרכז הימי קיסריה שדות ים.
סיכום הסדנא הועבר באדיבות רעיה ליבמן


משתי ידיים ליד אם  אבחון ועבודה / מאת שי מזרחי"האם יש כאן מישהי שסובלת מכאב ראש עכשיו?"
מתנדבת עם כאב ראש מגיעה אל המזרון, מתארת כאב די חזק מפושט ונוכח. אומרת שמכירה את הכאב וטוענת שסובלת ממיגרנות בדרך כלל.
מתבקשת לשכב על הגב.
חיבור למטופלת, יד אחת על המצח יד שנייה באוויר
השענות עם כף יד אחת באזור הראש כאשר היד השניה רפויה בחלל. כעבור כ2-3 דקות המטופלת
מדווחת כי כאב הראש חלף.

"לפני שבע שנים נפגשתי עם מטופלת שסבלה מגידול סרטני מלנומה ברגל. אף אחד מהכדורים שאותם נטלה לא הועיל וכשעבד עם שתי כפות הידיים זה שיגע אותה"
כך מתחיל שי את הסיפור שממנו החליט לצאת לכיוון עבודה חדש עבודה עם יד אחת.
מטרות הסדנה
- לוודא שכולם מרגישים קי.
- לזהות איזו יד מוציאה קי ואיזו יד מכניסה ( דימוי סוללה בעלת שני קטבים חיובי ושלילי בדומה לגוף שלנו המוציא ומכניס באופן טבעי)
- לדעת מתי להכניס, מתי להוציא.
מהלך הסדנה
תחילה, נרגיש קי.
הדרך הפשוטה ביותר להביא לתחושות קי יחסית מהר היא אחרי תרגיל כוח כלשהו מייצר בסופו הרפיה.
התרגיל בסדנה בזוגות עומדים אחד מול השני בברכיים כפופות מעט, כפות ידיים דוחפות את כפות הידיים של האדם ממול.
התנגדות עם הפעלת כוח ונשיפה =הגעה לנקודת כיווץ מקסימאלית = הרפיה.
שנית, הבאת המודעות אל כפות הידיים.
האם אתם מרגישים את הקי בכפות הידיים? (זרימה עקצוץ חום קור..)
האם אתם מרגישים את הקי בכפות הידיים באופן שווה ?
האם אתם מרגישים שיש כיוון לקי בכל אחת מכפות הידיים ? לאן ?

חשוב רמת הקי בסדנה היא רמה של קי טהור, קי קיומי.
לפני המרדיאנים לפני המערכות והאלמנטים. מעגל פתוח/סגור שמתחלף,
רמה הקרובה יותר אל הדאו .
 רמת קי כזו שבתוספת ליחסי הקי בין המטפל למטופל יש מודעות ונוכחות לקי היקום, הסביבה אפשר/ רצוי להשתמש בו! הוא יעשה מה שנגיד לו..

"בדרך כלל היד הדומיננטית שלי תהיה זו שמוציאה קי (נותנת) ,
והיד הלא דומיננטית תהיה היד המכניסה קי ( מקבלת) "

מבט אל המטופל אם נגלה אזור בגוף שהוא בחוסר נרצה לעבוד עם היד שמכניסה.
                           אל אזור עודף ניגש עם היד המוציאה.

בדיקת המטופל (אזור חסר/עודף)
הבדיקה תיעשה עם היד הנותנת בלבד כי היא היחידה שמסוגלת לזהות את שני המצבים.
במצב עודף נרגיש משהו מאד חזק שיוצא אל היד, קונפליקט, אין כניסה לקי.
במצב חסר נרגיש משהו שמאפשר להיכנס, מזמין אליו קי.


דוגמא כאב גב באזור אבחון PC .
שלב א' הוא אבחון האם חסר או עודף ?
יד אחת על האזור ויד שניה רפויה באוויר התקבלה בעיה מסוג חוסר.
טיפול נמלא!
כלומר, יד האם ( היד המונחת על גב המטופל ) תהיה היד שמקבלת קי = מכניסה. היד השניה מוזמנת לשהות באוויר במנח המרדיאן שעליו עובדים. בדוגמא זו במנח מעטפת לב.
טיפ נוסף לעבודה כף יד נותנת מעל כף יד מרוקנת יוצרות מעגל "פילטר" להכנסת קי.

לקי אינספור יכולות הוא רק מחכה להתכוונות, לכיוון, להנחיה, לנשימה...
"במציאות הכול משתנה, שום דבר אינו קבוע, והכול תלוי"
סיכום הסדנא מפי שי מזרחי:

שלום לכולם
לאורך השנים על מזרני השיאצו דברים קורים . את החומר לסדנא שהעברתי אני אוסף בעשור האחרון .
זה התחיל לפני כ10 שנים בזמן שניסיתי לעזור לאישה שסבלה מכאב עז ונפיחות עצומה ברגל עקב גידול סרטני נרחב מסוג מלנומה .
כל מה שניסיתי לעשות הכאיב לה מאוד , עד שבסוף מתוך יאוש פשוט הנחתי יד על אזור הכאב  ויד שנייה נותרה חסרת מעש . ההקלה הופיעה באופן די מיידי ומאז ועד מותה מהמחלה הטיפול ביד אחת נותר הדבר היחיד שהועיל נגד כאביה.
הכרה זו לגבי עבודה ביד אחת עלתה ונעלמה בתודעתי עד שלפני כמה חודשים 
התגבש לו הרעיון המרכזי שמאחורי העבודה הזו .
הנה העקרונות המנחים:
*כל אחד מאיתנו מוליך אנרגיית קי
*אנרגייה זו נעה דרך קטבים : קוטב שלילי אשר רוצה להתמלא באנרגיית קי וקוטב חיובי אשר רוצה להתרוקן מאנרגיית קי
*קטבים אלו בגופינו מצויים באיברים הזוגיים : עיניים ,אוזניים , רגליים , ידיים וכו?
*אנו , מטפלי שיאצו העובדים עם כפות ידינו מניעים קי דרך הקטבים שלנו אל ומחוץ לגופו של המטופל כל הזמן .
לכל אחד מאיתנו יד מרוקנת ויד ממלאת . למרות שניתן לעקוף זאת ולמלא או לרוקן  עם שתי הידיים , חוויתי ממחישה לי שוב ושוב את הראשוניות שבהבדל בי שתי הידיים.

בסדנא למדנו :
*לזהות איזו יד מקבלת קי( בדרך כלל היד הלא דומיננטית ) ואיזו יד מוסרת קי( בדרך כלל היד הדומיננטית )
*לאבחן: הנחת היד המוסרת / מכניסה קי על גופו של המטופל באזור סימפטום ולחכות לתגובה . באם נרגיש שקי עולה אלינו מגופו של המטופל ומציף את היד המכניסה ,האזור עליו אנו עובדים מנסה להתפנות ומשדר אלינו שאין לו אפשרות לקבל קי .
באם נרגיש שקי נכנס דרך היד המכניסה ואין עליה עומס אלא רק תחושת זרימה כלפי פנים , האזור עליו אנו עובדים מקבל  בברכה את הקי שאנו מביאים אליו .

לאחר יישום האבחנה למדנו לעבוד ביד אחת:
באם הרגשנו באמצעות היד הנותנת שלנו שהאזור עליו אנו עובדים מבקש להתפנות נניח עליו את היד המרוקנת שלנו . היד השנייה תשאר באוויר במנח בו נחוש את התרוקנות הקי דרכה .

באם הרגשנו באמצעות היד הנותנת שלנו שהאזור עליו אנו עובדים מבקש להתמלא , נמשיך להניח עליו את היד הממלאת שלנו. היד השנייה תשאר באויר במנח בו נחוש את התמלאות הקי מגיעה מהיד שבאויר אל היד העובדת .

בשני  המקרים נשאר במנח עד לתחושה שהאזור עליו אנו עובדים שינה את קוטביותו: אזור שביקש להתמלא מתחיל להקרין קי כלפי חוץ / אזור שביקש להתרוקן מתחיל להכניס לתוכו קי .

בקשתי בסדנא לעזור לי במחקר של שיטה זו התבטא בהקפדה על לימוד עקרון הבסיס ללא הרחבה ולימוד של אילתורים/הרחבות של עקרון הבסיס .
אני זהור כי כל אחד יכול ואמור לקחת עקרונות בסיס ולפתחם על פי ראות עניו כדי למצוא את יעילותם בשבילו.

צורת עבודה זו פותחת את הקשר בין המטופל למטפל אל מימד נוסף : הקי של העולם . לפתוח את המעגל הסגור בין שתי הידיים ולאפשר להשפעות חיצוניות של קי הנעות סביבנו כל הזמן להשפיע על הטיפול
לסיכום
הסינים אומרים על הלב שהוא כחלל המתמלא ומתרוקן כל הזמן . ואולי זו הגדרת האיזון.
אשמח לשמוע תגובות העולות מיישום הסדנא .
שי