בואו נדבר על
העתיד המקצועי שלכם


הסתיים הסטאז' הראשון ברשת סופר-פארם - סיכום וברכות חמות לסטודנטים!!



סיכום פרויקט סטאז' בסופר-פארם – מחזור ראשון

הסתיים הסטאז' הראשון ברשת סופר-פארם - סיכום וברכות חמות לסטודנטים!!

בימים אלו הסתיים פרויקט הסטאז' הראשון ברשת סופר-פארם, במסגרתו שובצו עשרים ושניים סטודנטים ובוגרים ממגמות הנטורופתיה והתזונה הטבעית של מכללת רידמן לעבודה במחלקות הטבע בסניפים השונים של הרשת, והתמחו בתחומי תוספי המזון וצמחי המרפא.
הסטודנטים שובצו לעבודה בסניפי רשת סופר-פארם- איש איש בסניף הקרוב לאזור מגוריו, לאחר  שעברו מבחן התאמה וראיון אישי על ידי מנהלי הסניפים, והתקבלו לעבודה על-סמך הקריטריונים הנהוגים ברשת.

ציפי קדוש: "בשורה התחתונה הפיילוט היה מוצלח ביותר הן לסטודנטים של המכללה והן לרשת סופר-פארם."

 הסתיים הסטאז' הראשון ברשת סופר-פארם - סיכום וברכות חמות לסטודנטים!!

 ציפי קדוש, מנהלת הפרוייקט

ציפי קדוש, מנהלת הפרויקט מטעם מכללת רידמן מסכמת את הפרויקט כמוצלח מאד והראייה– חלק מהסטודנטים שסיימו את ארבעת חודשי ההתמחות האינטנסיביים (3 משמרות של 7 שעות בשבוע), שהביעו שביעות רצון מהעבודה ושברשת סופר-פארם היו מרוצים מהתפקוד שלהם - בחרו להמשיך ולעבוד בסופר-פארם לעוד חצי שנה, וקבלו מענק של 2500 ¤ מסופר-פארם. בשורה התחתונה הפיילוט היה מוצלח ביותר הן לסטודנטים של המכללה והן לרשת סופר-פארם. הסטודנטים זכו להכיר את השטח ולשדרג את ניסיונם המקצועי בכמה רמות ואילו רשת סופר-פארם הרוויחה עובדים טובים, מסורים ונאמנים.



ציפי:  "החוויות של הסטודנטים השונים שעברו את ההתמחות הן כמובן שונות ואינדיבידואליות  -  ותלויות בעיקר בסניף שבו הם היו משובצים ובאינטראקציה עם העמיתים ועם מנהל הסניף, אך כולם ציינו שהערך המוסף שקיבלו בהתמחות היה אדיר: החשיפה לקהל יעד שונה ואחר- בעוד הסטודנטים מורגלים במפגש עם הקהל בקליניקות שהוא מפגש ארוך ומעמיק יותר, כאן המפגשים הם אינטנסיביים וקצרים יותר, העבודה לצד הרוקחים שמהם הסטודנטים למדו הרבה מאד, וכמובן ההיכרות עם מגוון המוצרים הענק  - כל אלה לא היו מתאפשרים במסגרת הלימודים הרגילה של המכללה."

"ארבעת ימי ההדרכה שהסטודנטים קיבלו מרשת סופרפארם היו מאד טובים. אחת ההדרכות למשל עסקה בדרמוקוסמטיקה- תחום של מוצרי טיפוח ומוצרים טיפוליים לעור העשויים מחומרים טבעיים בלבד. זהו למשל נושא שלא נלמד במכללה והוא מהווה הרחבה נהדרת לידע של הסטודנטים כמטפלים לעתיד. אם למשל מגיע לקליניקה מטופל עם אסטמה של העור, המטפל יוכל להמליץ לו לצד שינויים בהרגלי התזונה – שזהו הדבר הבסיסי ביותר, ולצד תוספי מזון או צמחי מרפא גם מוצרים טיפוליים לעור- למעשה נרכש כאן עוד כלי עבודה וזהו רווח גדול מאד. אם אותו מטופל מגיע לרשת סופר-פארם ההמלצה שלנו על מוצרי הדרמוקוסמטיקה מהווים גם הגדלה של המכירה ובכך ענינו על שתי המטרות בעצם- נתנו ללקוח את הייעוץ המלא וגם הגדלנו את מכירות החנות."

"באופן כללי הגישה של רשת הסופר-פארם היא לתת ללקוח את הייעוץ המלא, הנכון ובדרך זו לייצר עמו אמון וכך לייצר עמו קשר ארוך טווח ולא "לדחוף" לו מוצרים. הגישה הזו כמובן תואמת את התפיסה המקצועית שלנו. במהלך ההתמחות ערכתי עם הסטודנטים פגישת סופרויז'ן שבמהלכה עבדנו על נושא התנגשויות בין תוספים לתרופות ובעיקר נושא התשאול/הייעוץ הקצר. בעוד התשאול בקליניקה אורך כשעה, התשאול בסופר-פארם אורך דקות ספורות בלבד, ובעיקר כשיש עומס של אנשים בסניף והלקוחות לחוצים בזמן, ולכן חשוב לדעת מהן השאלות המנחות העיקריות כך שהמתשאל יקבל במינימום זמן את כל הפרטים החשובים- איזה תרופות הוא לוקח, האם ואיזה תוספים הוא מחזיק בבית וכו'."


"ברוב הסניפים קיבלו את הסטודנטים שלנו מאד יפה ונתנו להם יחס מפנק מאד וגם הרבה סמכות וכוח כאשר הציבו אותם בתפקידים ייצוגיים של עמידה ב"קדמת הבמה" של מחלקת הטבע. בחלק מהסניפים התחילו המתמחים בעבודה כעוזרים בבית המרקחת ורק לאחר מכן יצאו ועמדו מול הלקוחות. ההשתלבות של הסטודנטית סימונה זגוריה בסופר-פארם שינקין  היה מוצלח במיוחד והיא תפקדה בו ממש כמנהלת מחלקת הטבע."

סימונה זגוריה: " אני חושבת שכל סטודנט שלומד תזונה ורוצה לעבוד בתחום הזה ולהשתמש בתוספי תזונה בטיפול באנשים חייב להכיר את השוק כדי לרכוש כלים – לעבור סטאז' כזה בסופרפארם היא אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת."


 הסתיים הסטאז' הראשון ברשת סופר-פארם - סיכום וברכות חמות לסטודנטים!!

 סימונה זגוריה

סימוניה זגוריה, המתחילה בימים אלו את שנתה הרביעית בלימודי
הנטורופתיה, עבדה במסגרת הסטאז' בשני סניפי סופר-פארם ברחובות אלנבי  שינקין בתל-אביב ומספרת על חוויותיה:
 "לפני הסטאז', חשבתי שאני מכירה תוספי תזונה ואת החברות שמייצרות אותם, אך כשהגעתי והתחלתי לעבוד הסתבר לי שלא כך הדבר: יש מגוון ענק של תוספים ושל חברות, יש פורמולות מיוחדות שלא הכרתי, יש תחום שלם של דרמוקוסמטיקה (קוסמטיקה טיפולית ו/או טבעית) שלא הכרתי קודם- כך שגיליתי עולם ענק ומגוון של דברים מעניינים וחיוניים, שהם למעשה כלי העבודה שלי. "
"בנוסף, נפגשתי עם קהל גדול מאד של אנשים והייתי צריכה לייעץ להם. אנשים שאלו אותי שאלות, כגון: 'איזה תוסף כדי לי לקחת? באיזה מינון? איזו חברה שמייצרת מוצר מסוים טובה יותר? בהתחלה לא ידעתי מה לענות להם וזה היה קשה, אבל זה היה גם מאתגר וטוב כי אילץ אותי ללמוד- חזרתי הביתה ופתחתי ספרים ואת המחברת של קורס תזונה אורתומולקולרית, חזרתי שוב על החומר והעשרתי אותו מאד."

 "מטבע הדברים רוב הלקוחות נכנסו ויצאו מהחנות מבלי שפגשתי אותם שנית, אך את חלק מהלקוחות כגון אלו שגרים בסביבה הקרובה פגשתי מספר פעמים, והיו אף כאלה שלאחר שייעצתי להם ביקשו לחשוב ולאחר זמן מה חזרו לסניף וחיפשו אותי מאחר ונוצרה ביננו מערכת של אמון- זו הייתה תחושת סיפוק נהדרת. "

"באופן כללי היה לי ברור שעל אף שמטרת הרשת היא כמובן למכור את המוצרים, אני נמצאת שם כדי לייעץ -  כדי לתת לאנשים יותר ידע, לשלוח אותם לבדיקות דם לפני שהם קונים מוצר זה או אחר, להזהיר על התגובות אפשריות בין תוסף כזה או אחר לתרופות ולשלוח אותם לייעוץ מעמיק אצל הרוקח וכו'. למזלי גם העמיתות ( מנהלות הסניפים) תמכו בגישה שלי לא סתם למכור לאנשים כדי למכור אלא לרכוש אמון מקצועי שבסופו של דבר מביא לקוחות מרוצים לחזור ולקנות מוצרים. היחס מכל העובדים בסניף היה מצוין. הרוקחים לא זלזלו בעולם תוספי התזונה ואפילו להיפך: הם עצמם ידעו לא מעט על תוספים, שיתפו אותי ושלחו אלי לקוחות שהיו זקוקים לעזרה."

 "במהלך ארבעת חודשי הסטאז' היו לנו ארבעה מפגשי הדרכה במשרדי סופר-פארם. במפגש הראשון למדנו על רשת סופר-פארם וכיצד היא עובדת. בשלושת המפגשים הבאים למדנו על מוצרים, הדרכות אלו היו מאד מעניינות ומקצועיות. מטעם המכללה הייתה לנו גם פגישת סופרוויז'ן אחת עם ציפי קדוש אשר למדה אותנו כיצד לערוך תשאול קצר לאדם שמגיע לחנות."

בימים אלו ממשיכה סימונה לעבוד בסניף סופר-פארם (זה הסתדר לי טוב מבחינת שעות העבודה) והיא מציינת לסיכום: " אני חושבת שכל סטודנט שלומד תזונה ורוצה לעבוד בתחום הזה ולהשתמש בתוספי תזונה בטיפול באנשים חייב להכיר את השוק כדי לרכוש כלים – לעבור סטאז' כזה בסופרפארם היא אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת."